سرانجام، شب گذشته شرکت کوالکام از جدیدترین تراشه پرچمدار خود با نام اسنپدراگون 865 رونمایی کرد که البته مودم ۵G به صورت جداگانه در کنار آن تعبیه می‌شود. لازم به ذکر است معمولا چنین رویکردی منجر به افزایش قیمت و افزایش مصرف انرژی خواهد شد. در کنار این تراشه، کوالکام همچنین تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ را معرفی کرد که این مورد از مودم ۵G یکپارچه بهره می‌برد.

این دو تراشه قرار است در آینده نزدیک در دل بسیاری از گوشی‌های پرچمدار سال 2020 جای گیرند. اگر خاطرتان باشد کوالکوم در جریان رویداد ایفا 2019 اعلام کرده بود که پردازنده‌های سری 700 خود را مجهز به فناوری 5G عرضه خواهد کرد که اگرچه به این ادعای خود جامه عمل پوشاند اما مشخص نیست که چرا سری 800 این شرکت، هنوز از این ویژگی بی‌بهره‌اند.

همان‌طور که در اطلاعیه‌ بالا قابل‌مشاهده است، تراشه‌ میان‌رده‌ اسنپدراگون ۷۶۵ برخلاف مدل پرچمدار از مودم 5G مجتمع بهره می‌گیرد؛ اسنپدراگون ۸۶۵ از مودم مستقل X55 استفاده می‌کند. در حال حاضر جزئیات زیادی از تراشه‌های جدید کوالکام نمی‌دانیم و همان‌طور که در ابتدا گفتیم، این شرکت به‌صورت اولیه از آن‌ها پرده‌برداری کرده است. اجلاس ویژه‌ی کوالکام در هاوایی به‌مدت چند روز ادامه دارد؛ بنابراین طی روزهای آینده شاهد انتشار جزئیاتی بیشتر در رابطه با این تراشه‌ها خواهیم بود.

ناگفته نماند که گوشی شیائومی‌ می‌10 به عنوان یکی از اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 865 عرضه خواهد شد. از دیگر محصولاتی که این تراشه در خود جای خواهند داد، گوشی شرکت پرچمدار اوپو است که هنوز نامی‌برای آن اعلام نشده است. همچنین قرار است که اسمارت فون اوپو رنو 3 پرو نیز مجهز به تراشه اسنپدراگون 765 که از فناوری 5G یکپارچه بهره می‌برد، عرضه شود. اگرچه هنوز رسما این مساله تایید نشده، اما احتمالا محصولاتی همچون گلکسی اس11، گلکسی نوت 11، ال‌جی جی9، پیکسل 5، وان‌پلاس 8 و زدتی‌ای آکسون 11 نیز توان پردازشی خود را از چیپست‌های جدید کوالکوم تامین خواهند کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *