سخت افزار

کوالکام نسل جدید سنسور اثر انگشت 3D Sonic Max Sensor را رونمایی کرد.

کوالکام شب گذشته علاوه بر رونمایی از تراشه پرچمدار اسنپدراگون 865، از نسل جدید سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اولتراسونیک با توانایی خواندن دو اثر انگشت با نام 3D Sonic Max Sensor رونمایی کرد. کوالکام می گوید این سنسور 17 برابر از نسل قبلی این سنسور بزرگ تر بوده و می تواند دو انگشت را همزمان اسکن کند.

کوالکوم نسل اول این سنسور را با امید و آرزوهای فراوان رونمایی کرد و سامسونگ نیز آن را در جدیدترین پرچمدار خود یعنی گلکسی اس 10 بکار برد. اما طولی نکشید که گلایه‌ها و شکایت‌های متعددی از سوی دارندگان این گوشی مبنی بر عملکرد ضعیف و پر از عیب این سنسورها در فضای وب منتشر شد. حتی برخی از کاربران گزارش دادندکه می‌توان با کمک برخی از شیشه‌های محافظ صفحه، این سنسور را فریب داد و قبل گوشی را باز کرد.

اما سنسور جدید 3D Sonic Max، این مشکلات را به لطف ابعاد بزرگ‌تر خود رفع کرده است. حسگر 3D Sonic Max با 0.15 میلیمتر ضخامت، توانایی اسکن 20 میلیمتر در 30 میلیمتر را در محیطی به ابعاد 6 سانتی متر مربع دارد. همین عامل فریب دادن این سنسور را به طور چشمگیری کاهش می دهد. الکس کاتوزیان، از مدیران ارشد کوالکوم در این رابطه گفت که سنسور اثرانگشت اولتراسونیک 3D Sonic Max، باگ محافظ صفحه را که پیشتر گزارش شده بود، برطرف کرده و حتی قادر است به طور همزمان دو اثر انگشت را اسکن کند. این ویژگی می‌تواند منجر به ارتقای امنیت دستگاه خواهد شد.

سنسور 3D Sonic Max Sensor کوالکام امکان تشخیص دو انگشت به شکل همزمان را دارد. از این قابلیت می توان در مواقعی که به امنیت بیشتری نیاز است (مثل ورود به اپ بانک ها یا داده های حساس) استفاده کرد. بزرگ بودن ابعاد سنسور، دقت آن را هم افزایش می دهد و دیگر همانند بسیاری از گوشی ها برای باز کردن قفل صفحه نیازی به ضربه زدن های متعدد نیست و نهایتاً با یک بار ضربه زدن عمل می کند. مزیت بزرگ تر بودن ابعاد سنسور این است که باز کردن قفل صفحه را هم برای افراد حواس پرت آسان تر می کند.

هنوز مشخص نیست که چه شرکت‌هایی به استفاده از 3D Sonic Max در محصولات خود روی خواهند آورد. برخی از منابع خبری مدعی شده‌اند که احتمالا اپل نیز از سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی‌های خود استفاده خواهد کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا