اینستاگرام تغییراتی جدید در نحوه ثبت نام خود ایجاد کرده است. این تغییرات شامل پرسش هایی درباره سن کاربرانی می شود که قصد دارند یک حساب کاربری جدید ایجاد کنند. اکنون اینستاگرام هنگام افتتاح یک حساب کاربری جدید در خصوص سن کاربر اطلاعاتی را کسب می کند.

از چهارم دسامبر سال جاری، هر کاربر در هنگام ثبت نام در اینستاگرام باید تاریخ تولد خود را وارد کند. این روند مانع ورود افراد زیر 13 سال و نقض COPPA شده و در عین حال، تجربه امن تر و متناسب با سن را برای کاربر فراهم می آورد. این تغییرات در ماه های بعدی اعمال خواهند شد. باید خاطر نشان کرد که تاریخ تولد و سن کاربران محرمانه بوده و به سایرین نشان داده نمی شود. البته اینستاگرام اعلام کرده بخشی از این کار با هدف طبقه بندی اطلاعاتی است که به افراد ارائه می شود و هدف اصلی این است که افراد اطلاعاتی متناسب با سن و سال و تجرییات خود دریافت کنند.

یکی از تغییرات مهم دیگر در اینستاگرام، افزایش کنترل کاربران روی پیام های دایرکت است. این اپلیکیشن به زودی گزینه ای را جهت محدود کردن افراد دنبال کننده در ارسال پیام های دایرکت و دعوت نامه های گروهی راه اندازی می کند. به علاوه، اسپمرها دیگر قادر نخواهند بود تا به امید فشرده شدن لینک خود، افراد را به گروه های مختلف اضافه کنند. این تغییرات نیز در هفته های آینده اعمال خواهند شد.

بدون شک باید گفت که رویکرد جدید اینستاگرام، تا حدی یک مکانیزم دفاعی در برابر مجریان قانون تلقی می شود، چرا که از دیدگاه قانون گذاران، فیس بوک و برندهای مختلف آن اهمیت چندانی برای محافظت از حریم شخصی کودکان قائل نیستند. ظاهرا یکی دیگر از دلایل بازرسی سن در هنگام ثبت نام در اینستاگرام، امکان عرضه تبلیغات بیشتر است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *