نرم افزار و اینترنت

کوالکام امکان ارتقای درایور گرافیک تراشه اسنپدراگون 865 فراهم کرد

کوالکام در دومین روز از همایش SnapDragon Summit در هاوایی، از قابلیت بروزرسانی درایور واحد پردازش گرافیکی Adreno در پردازنده‌های موبایلی جدید خود خبر داد. امکان بروزرسانی درایور گرافیک، با پردازنده‌های اسنپدراگون 865 و 765 آغاز شده و در پردازنده‌های بعدی کوالکام نیز شاهد این قابلیت‌ خواهیم بود.

به‌روزرسانی‌ درایورهای گرافیکی تا امروز تنها برای کاربران دسکتاپ ارائه می‌شد و بستری برای درایور گوشی‌های هوشمند فراهم نبود. اکنون کوالکام این بستر را در فروشگاه گوگل‌پلی فراهم کرده است و امکان به‌روزرسانی درایورهای گرافیکی را در اختیار کاربران گوشی‌های هوشمند قرار خواهد داد. با پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۶۵ کاربران می‌توانند درایورهای واحد پردازش گرافیکی آدرنو ۶۵۰ را از طریق فروشگاه گوگل‌پلی به‌روز کنند. این کار دقیقاً به همان روشی که هر برنامه دیگری در گوشی‌های هوشمند به‌روز می‌شود، امکان‌پذیر خواهد بود.

کوالکام در تلاش است تا این تجربه را به دنیای موبایل وارد کند. از طریق این ویژگی‌ کوالکام به جای صبر کردن تا زمان انتشار نسخه جدید سیستم‌عامل، قادر خواهد بود بهینه‌‌سازی‌های مورد نیاز را به صورت مرتب و با عرضه هر بازی جدید منتشر کند. امکان بروزرسانی درایور بخش‌های مختلف به صورت جداگانه، مدتی است که به اندروید اضافه شده و کوالکام نخستین شرکتی است که از مزایای این قابلیت استفاده می‌کند.

دستگاه‌های مبتنی‌ بر پردازنده‌ اسنپدراگون ۸۶۵ در سال ۲۰۲۰ از راه می‌رسند و طیف وسیعی از تولید‌ کنندگان مانند اوپو و شیائومی از قبل برنامه‌هایی را برای عرضه‌ دستگاه‌های خود با این پردازنده‌ جدید اعلام کرده‌اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا