سخت افزار

کوالکام برای ساخت عینک واقعیت‌افزوده با سازنده پوکمون گو همکاری می کند

شرکت کوالکام، نه‌تنها در جریان رویداد Snapdragon Tech Summit از تراشه جدید خود برای هدست های واقعیت مجازی و افزوده رونمایی کرد، بلکه از همکاری اش با شرکت Niantic، توسعه دهنده بازی پوکمون گو، خبر داد. همانطور که می دانید، پوکمون گو یک بازی مبتنی بر واقعیت افزوده بوده که برای گوشی های هوشمند و تبلت عرضه شده و کاربر باید با روشن کردن دوربین خود در سطح شهر بچرخد تا موجوداتی موسوم به پوکمون را که با استفاده از واقعیت افزوده در گوشه‌ای جاگذاری شده‌اند، بیابد.

کوالکام و Niantic برای ایجاد یک عینک واقعیت افزوده قول همکاری در زمینه سخت افزاری و نرم افزاری داده‌اند. این یک همکاری چند ساله به منظور تسریع در توسعه نرم افزار و سخت افزار واقعیت افزوده(AR) است، هرچند باید دید که چه مدت طول خواهد کشید تا بتوان از نتایج مشارکت آنها لذت برد. سخت افزار و طراحی نرم افزار مرجع آنها مطمئناً برای پلتفرم XR۲ Qualcomm بهینه سازی شده است.

کوالکام می‌گوید این اولین سیستم واقعیت گسترده با قابلیت 5G و اولین موردی است که قابلیت پخش ویدیو با وضوح ۸K و ۳۶۰ درجه را دارد. این امر به کوالکام کمک می‌کند تا مشخصات و خصوصیات استاندارد یک عینک دارای XR2 را پیدا کند. علاوه بر این، این نرم افزار با پلتفرم شرکت نیانتیک نیز که فناوری واقعیت افزوده پشتیبانی کننده از بازی‌های پوکمون گو و هری پاتر است، سازگار است و به توسعه دهنده این امکان را می‌دهد که آن را ترجیح دهد.فیل کسلین مدیر اجرایی نیانتیک در این رویداد گفت که پس از آماده شدن سیستم عامل بهینه شده XR۲، این پلت‌فرم در سال ۲۰۲۰ برای همه در دسترس خواهد بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا