نرم افزار و اینترنت

امکان افزودن مستقیم تصاویر به نسخه iOS لایت‌روم افزوده شد

ادوبی به تازگی بروزرسانی ماه دسامبر را برای اپلیکیشن لایت روم ارائه کرده که امکان هدایت مستقیم عکس ها در لایت روم روی iOS و iPadOS را برای کاربران فراهم کرده است. به این ترتیب، در نسخه جدید لایت روم، کاربران می توانند تا پرونده های خام یا RAW را از طریق دوربین و یا کارت های حافظه به اپلیکیشن لایت روم بیاورند. پیش از این برای وارد کردن تصاویر در لایت روم، نیازمند انتقال آن به دوربین آیپد بود و سپس برای پاک کردن عکس ها نیز باید از طریق دوربین این کار انجام می دادیم. اکنون در نسخه جدید کاربران می توانند به طور کامل از رول دوربین صرفه نظر کرده و در یک مرحله اقدام به وارد کردن عکس ها کنید.

کاربران از مدت ها پیش این قابلیت مورد انتظار در اپلیکیشن لایت روم را درخواست کرده بودند اما این مورد به تأخیر افتاد تا iPad بتواند از حافظه خارجی پشتیبانی کند. در اوایل سال جاری ، اپل راه حلی از طریق میانبر Siri معرفی کرد که می توانست عکس ها را از رول دوربین وارد کند و سپس آنها را از رول دوربین حذف کند، اما این بروزرسانی به صورت رسمی معرفی شده است.

علاوه بر قابلیت Import مستقیم، ادوبی ویژگی های پیشرفته به بخش Export تصاویر افزوده که پیش از این آپدیت ماه نوامبر نسخه های اندرویدی و کروم اواس عرضه شده بود. این قابلیت به کاربران امکان گرفتن چند خروجی با فرمت های اصلی، DNG، JPEG و Tif، و همچنین گزینه های بیشتر برای شخصی سازی متادیتا، واترمارک، نام فایل ها و فضای رنگی را می دهد.  از سوی دیگر، در بخشی از آپدیت، کاربران همچنین می توانند از طریق وب، دسکتاپ و گوشی، تصاویر را به آلبوم های مشترک Lightroom اضافه کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا