تنها مشکل عمده هدفون‌های وایرلس، تمام شدن باتری آن‌ها وسط آهنگ گوش دادن است. باتری‌های آن‌ها معمولا چندین ساعت بیشتر دوام نمیاورند. به همین جهت شرکت JBL به فکر جایگزینی برای این هدفون‌ها افتاده و از مردم کمک خواسته برای رسیدن به این واقعیت، این شرکت را کمک کنند.

شرکت JBL در حال تدارک پروژه‌ تولید هدفون‌هایی است که با استفاده از انرژی خورشید کار می‌کنند و از نظر تئوری، تجربه گوش‌دادن نامحدود به موسیقی را برای کاربر خود فراهم می‌کنند. هدفون‌های رفلکت اترنال (Reflect terenal) از نوع دور گوشی بوده و به کمک قابلیت شارژ توسط نور، به صورت تئوری شارژدهی بی‌نهایت را به ارمغان می‌آورد. اما JBL می‌گوید کلید دستیابی به این مهم، ماده‌ای به نام Powerfoyle است که توسط کمپانی Exeger ارائه می‌شود.

به گفته این شرکت، در صورتی که حدود یک ساعت و نیم این هدفون در قضای بیرون باشد، می‌تواند برای ۶۸ ساعت مورد استفاده قرار بگیرد. حتی اگر شرایط چندان هم مطلوب نباشد، مثلا در فصل زمستان، نیازی نیست که هدفون را به برق زد. یک قابلیت پشتیبانی در هدفون وجود دارد که می‌توان آن را به USB متصل کرد و در عرض ۱۵ دقیقه، قابلیت گوش دادن ۲ ساعته به موسیقی را برای هدفون فراهم کرد.

اما از لحاظ فنی، این هدفون تفاوت آن چنانی با دیگر هدفون‌های معمول بازار ندارد. گستره پاسخ ۲۰ هرتزی الی ۲۰ کیلوهرتزی، قابلیت برقراری تماس، تقویت صدا، اتصال به چند دستگاه به صورت همزمان، استفاده از دستیار صوتی و گواهی‌نامه IPX4 چندی از ویژگی‌های هدفون رفلکت اترنال است. منابع مالی تولید این محصول در حال حاضر تامین شده و قیمت آن ۹۹ دلار اعلام شده است. برآورد شده که تاریخ عرضه این محصول اکتبر ۲۰۲۰ میلادی باشد. البته باید دید که از الان تا زمان عرضه این هدفون چه تغییراتی روی آن اعمال می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *