موبایل و تبلت

اپل همچنان بهترین برند در دنیای گوشی های هوشمند است

براساس آخرین گزارش تحقیقات Counterpoint، شرکت اپل با وجود تولید تنها 32 درصد از کل درآمدهای گوشی های هوشمند برای دوره سه ماه سوم 2019 در سطح جهان 66 در کل سود این صنعت را به خود اختصاص داده و همچنان بهترین برند در دنیای گوشی های هوشمند می باشد.

واقعیت این است که این آمارها پیش از دوره تعطیلات کریسمس مطرح شده است. یعنی زمانی که اپل معمولاً بالاترین آمار فروش خود را مشاهده می کند. برای مرجع، در سه ماهه چهارم سال 2018 سهم سود اپل در دامنه 80 درصد پنهان شده و انتظار می رود سود سه ماهه چهارم سال 2019 نیز افزایش پیدا کند.

در بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر امسال، سامسونگ توانسته ۱۷ درصد سود این بازار را کسب کند. این سود تا حد زیادی به فروش بالای گوشی‌های سری گلکسی A و نوت ۱۰ برمی‌گردد. در رتبه‌های بعدی هم به ترتیب شاهد نام‌های هواوی، اوپو، ویوو و شیائومی هستیم.

تحلیلگر شرکت Counterpoint خاطرنشان کرده برندهای چینی توانسته‌اند روند سودآوری خود را افزایش بدهند ولی حاشیه سود این شرکت‌ها به نزدیکی حاشیه سود اپل هم نمی‌رسند. از طرفی دیگر، در سال ۲۰۲۰ شرکت‌ها گوشی‌های ۵G را روانه‌ی بازار خواهند کرد و به همین خاطر شرکت‌های چینی می‌توانند متوسط قیمت گوشی‌های خود را افزایش بدهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا