توییتر در زمینه حفظ امنیت اطلاعات کاربران خود عملکرد مناسبی ندارد. این شبکه اجتماعی در گذشته اعلام کرده بود به صورت اتفاقی اطلاعات مکانی برخی از کاربران خود در سیستم عامل iOS را با یکی از شرکای خود در میان گذاشته است. علاوه بر این موضوع، توییتر به علت استفاده از اطلاعات شخصی کاربران برای تبلیغات نیز عذرخواهی کرده است.

در همین راستا، به تازگی یک محقق امنیت سایبری به نام «ابراهیم بالیک» فاش کرده اپلیکیشن اندروید توئیتر دچار شکاف امنیتی است که به او اجازه داده ۱۷ میلیون شماره تماس را با حساب های کاربری آنها تطبیق دهد. هرچند گزینه آپلود شماره تماس در توئیتر اجازه نمی دهد این اطلاعات به شکل متوالی فهرست شوند، اما بالیک متوجه شد او می تواند شماره موبایل را به طور تصادفی بسازد و آنها را در توئیتر آپلود کند تا متوجه شود چه کسی از هر شماره استفاده کرده است.

بیشتر کاربران تحت تاثیر این شکاف امنیتی ساکنان فرانسه، یونان و ترکیه و حتی برخی از آنان جزو سیاستمداران و مقامات نیز بودند. این محقق به شماره تلفن کاربران کشورهایی شامل ایران، ترکیه، یونان، ارمنستان، فرانسه و آلمان دست پیدا کرده است. پیش از این توئیتر با چالش های امنیتی دیگری نیز روبرو شده است.

این شرکت به طور تصادفی اطلاعات مکان کاربران را منتشر و اعلام کرد احتمالا از شماره تماس های افراد برای تبلیغات هدفمند سواستفاده شده است. البته سخنگوی توئیتر در پیامی اعلام کرد که این شرکت گزارش هایی مشابه این مورد را به طور جدی بررسی می کند و هم اکنون مشغول تحقیق در این باره است.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *