موبایل و تبلت

اندروید 11 بزودی امکان ضبط ویدیو با حجم بیش از 4 گیگابایت را فراهم می کند

شاید جالب باشد که بدانید گوشی های هوشمند اندرویدی قادر به ضبط ویدیو‌هایی که حجمی بالاتر از 4 گیگابایت دارند نیستند. اما این موضوع احتمالا سال 2020 و با ارائه اندروید 11 به طور کامل رفع شود.

محدودیت موجود در هنگام ذخیره‌سازی ویدیوهای با حجم بیشتر از چهار گیگابایت به مرور زمان کاربران را بیشتر از قبل آزار می‌دهد؛ چرا که در حال حاضر گوشی‌های هوشمندی که بتوانند ویدیوهای 4K را با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت برسانند به وفور در بازار یافت می‌شود و این به معنی افزایش قابل توجه حجم ویدیوها است.

ثبت ویدیوهای با وضوح 4K و نرخ 60 فریم بر ثانیه بازهم حجم بسیار بیشتری را از حافظه داخلی گوشی‌های هوشمند اشغال می‌کند. علاوه بر این، این روزها خبرهایی به گوش می‌رسد که نشان می‌دهد نسل جدید از گوشی‌های پرچمدار قادر به ثبت ویدیوهای با وضوح 8K خواهند بود. این محدودیت‌ حتی هنگامی که قصد داشته باشیم ویدیوهای فوق سریع و با نرخ فریم بالا را به ثبت برسانیم نیز آزاردهنده است.

این محدودیت چند وقتی است که به صورت حدودی رفع شده است و اگر به برنامه دوربین گوشی خود بروید و شروع به ضبط ویدیو کنید بعد از گذشت از محدودیت 4 گیگابایتی، دستگاه باز هم به ضبط ویدیو ادامه می‌دهد اما زمانی که وارد گالری موبایل خود می‌شوید شاهد حضور چندین ویدیو ضبط شده خواهید بود. به طور مثال اگر ویدیو شما 8 گیگابایت حجم داشته باشد در گالری دستگاه به جای مشاهده یک ویدیو 8 گیگابایتی، دو ویدیو 4 گیگابایتی را مشاهده خواهید کرد.

این حرکت توسط گوگل در سال 2014 معرفی شد و در آن دوره زمانی خبری از قابلیت‌های گوشی‌های کنونی نبود و 4 گیگابایت هیچ موقع نقطه ضعف احساس نمی‌شد. اگر گوگل دوباره نیز به قول خود عمل کند، باید ماه مارس شاهد ارائه اولین نسخه بتای اندروید 11 باشیم.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا