در ماه اکتبر امسال، شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم ‌واتس‌اپ برای معرفی قابلیتی به نام «پیام‌های محوشونده» به گوش می‌رسید که البته جزییاتی در خصوص این ویژگی ارائه نشد و مشخص نبود که چگونه کار خواهد کرد.

اکنون به نظر می رسد که واتس اپ در حال کار روی ویژگی جدیدی است که پیام های گروهی را به طور خودکار و پس از سپری شدن زمان مشخصی پاک می کند. بدین وسیله از ازدحام بیش از حد پیام های گروه جلوگیری می شود. البته باید گفت که این ویژگی جدید برای مکالمات یک به یک امکان پذیر نیست.

هم اکنون ویژگی مشابهی در اپلیکیشن واتس اپ برقرار است. بسیاری از پیام های مربوط به ماه های پیش از چت های گروهی خود به خود پاک و غیر قابل دسترس می شوند. با این حال حذف پیام های قدیمی در قالب یک ویژگی رسمی، الگوی پاک سازی را قطعی تر می سازد.

گفته می‌شود که قابلیت مذکور با تمرکز روی چت‌های گروهی طراحی شده، چراکه با توجه به تعداد زیاد پیام‌های ارسالی میان کاربران، با این ویژگی می‌تواند پیام‌های غیرضروری را حذف کرد. گفتنی است مدیر گروه‌ها می‌توانند دسترسی تمامی‌اعضا را به این قابلیت فراهم کنند. همانطور که اشاره شد، این قابلیت فعلا در نسخه بتای ‌واتس‌اپ و به صورت آزمایشی عرضه شده و هنوز مشخص نیست که چه زمانی به مرحله عرضه عمومی‌و به دست تمامی‌کاربران این شبکه اجتماعی محبوب خواهد رسید.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *