شرکت اپل در تلاش است تا در نسل بعدی مک بوک های خود اقدام به طراحی و ساخت اسپیکرهای مجازی کند که صدا را در تمامی زوایای محیط اتاق شبیه‌سازی می‌کند. اطلاعات مربوط به تلاش اپل برای ساخت این اسپیکرهای مجازی در یکی از پتنت های جدید این شرکت منتشر شده است که ماه گذشته به سازمان ثبت اختراع آمریکا ارائه شده است.در این حق امتیاز به یک سیستم صوتی اشاره شده که به یکپارچه سازی واقعیت افزوده در مک بوک کمک می کند.

بنا بر اطلاعات منتشر شده در  پایگاه 9to5Mac، این فناوری سیستم آکوستیک  مجازی نام گرفته و احتمالا بیشتر از یک سیستم صوتی به روزرسانی شده باشد که می‌تواند مزایای استفاده از واقعیت افزوده را ثابت کند. یک سیستم صوتی مجازی، سیستمی است که در کاربر این خیال را القا می‌کند که به جای انتشار صدا از یک بلندگو، صدا از هر جای دیگری در فضای داخلی و بیرونی منتشر می‌شود.

پردازش سیگنال‌های صوتی برای سیستم‌های صوتی مجازی می‌تواند کیفیت تجربه تماشای یک فیلم، برنامه ورزشی، بازی‌های ویدئویی را بهبود ببخشد و در کاربر احساس بودن در آنجا را ایجاد کند. وب سایت Patently Apple نیز در توضیحات تکمیلی مربوط به این پتنت اعلام کرده که اپل با استفاده از این فناوری نشانه‌های مکانی ویژه‌ای را در محیط‌های مجازی ایجاد می‌کند تا صدای در حال انتشار افکت متفاوت‌تری برای مخاطب داشته باشند.

شرکت اپل تصمیم دارد تا این قابلیت جدید را در مک بوک های نسل آینده آماده عرضه کند که از آن طریق کاربران حرفه‌ای که اقدام به ویرایش فیلم‌ها و صداها با استفاده از مک بوک ها می‌کنند تجربه بهتری برای کار با این محصولات داشته باشند. علاوه بر این، مک بوک ها با استفاده از این فناوری امکانات بهتری برای اجرای بازی‌های ویدیویی و تماشای فیلم‌ها پیدا می‌کند.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *