دوربین های دیجیتال

سیستم کنترل رباتیک کانن چندین دوربین DSLR را از دور کنترل می کند

کانن به تازگی از یک سیستم کنترل رباتیک موسوم به CR-S700R رونمایی کرده که به کاربران اجازه می دهد تا چندین دوربین DSLR را همزمان از راه دورر با کامپیوتر کنترل کند. با وجود این که تنها می‌توان از این دستگاه برای عکسبرداری استفاده کرد، کانن دست کاربران را برای بزرگ‌نمایی، پن، و تیلت و حتی رول کردن در فضای محدود باز گذاشته است. این کار بیشتر برای عکس‌برداری از صحنه‌های ورزشی مناسب است که معمولا از زوایای غیر معمول گرفته می‌شوند.

عدم پشتیبانی از فیلمبرداری باعث شده تا وزن این سیستم دوربین رباتیک بسیار کمتر شده و سیم‌های متعدد نیز دیگر دست و پا گیر نخواهند بود. با این وجود برای کار این سیستم باید از کننرلر مخصوصی موسوم به CR-G100 استفاده کنید. از سوی دیگر، استفاده از این سیستم محدودیت های نیز به همراه داشته، که می توان تنها به پشتیبانی از دوربین های EOS 1D X Mark II یا EOS 1D X Mark III اشاره کرد.

همچنین این سیستم تنها با ۶ مدل از لنز‌های سری L کانن مانند لنز ۲۴-۷۰ میلیمتر با گشودگی دیافراگم ۲.۸ یا لنز  ۱۰۰-۴۰۰ میلیمتر با گشودگی دیافراگم ۴.۵-۵.۶ سازگار است. فکر استفاده از دوربین‌های میرورلس با کیت لنز L را نیز باید از سرتان خارج کنید. سیستم دوربین رباتیک CR-S700R اواسط ماه آینده به بازار عرضه می‌شود و کانن هنوز قیمت مشخصی برای این سیستم اعلام نکرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا