نرم افزار و اینترنت

پشتیبانی از گوگل کروم روی ویندوز 7 تا 18 ماه دیگر ادامه خواهد داشت

همان طور که احتمالا اطلاع دارید، مایکروسافت در تاریخ 14 ژانویه یعنی دو روز دیگر به پشتیبانی از ویندوز 7 به طور کامل خاتمه خواهد داد و این سیستم عامل به تاریخ خواهد پیوست. با اینکه این اقدام کاملاً‌ قابل پیش‌بینی بود و از قبل هم اعلام شده بود اما سؤالاتی را در مورد برنامه‌های شخص ثالث از جمله این برنامه‌ها می‌توان به محبوب‌ترین مرورگر وب جهان، یعنی گوگل کروم ایجاد کرده و مشخص نیست با پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز 7‌،‌ تکلیف این برنامه‌ها چه خواهد شد.

گوگل اعلام کرده که فعلا به پشتیبانی از مروگر کروم به مدت حداقل 18 ماه دیگر بر روی سیستم عامل ویندوز 7 ادامه خواهد داد. بدین ترتیب گوگل تضمین کرده است که تا تاریخ 15 جولای 2021 از مرورگر کروم بر روی ویندوز 7 پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت با اینکه برای عموم کاربران ویندوز 7 دیگر بروزرسانی امنیتی منتشر نخواهد کرد، اما کاربران تجاری میتوانند با پرداخت مبلغی، این دسته از آپدیت ها را حداکثر تا تاریخ 2023 دریافت کنند.

گوگل خاطر نشان کرده که این موضوع می تواند در فرآیند مهاجرت کاربران به ویندوز 10 مفید واقع شود و می توانند بر روی نسخه جدید نیز با ورود به حساب گوگل خود، به تمام اطلاعات یکپارچه شده دسترسی پیدا کنند. ادامه پشتیبانی گوگل از کروم بر روی ویندوز 7 برای شرکت‌های بزرگ نیز بسیار مفید است و حال که قرار است مایکروسافت دیگر از کاربران ویندوز 7 پشتیبانی نکند، پشتیبانی گوگل می تواند امنیت را بر روی مروگر این کمپانی تا حدی تامین کند. هر چند در هر صورت خطر حمله به ویندوز 7 به زودی بسیار افزایش خواهد یافت اما این اقدامات میتواند کمی از این خطرات بکاهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا