سخت افزار

مدیاتک از تراشه هلیو G70 برای موبایل‌های گیمینگ میان رده رونمایی کرد

مدیاتک از جدیدترین تراشه میان رده خود با نام Helio G70 رونمایی کرده که قرار است برای گوشی های میان رده گیمینگ بکارگیری شوند. از آنجا که این پردازنده سری Helio G است، برای ارائه قابلیت های بازی در تلفن های هوشمند با قدرت پایین طراحی شده است. براساس شایعات، شیائومی ردمی 9 اولین گوشی میان رده ای خواهد بود که از پردازنده هلیو G70 استفاده خواهد کرد.

از لحاظ مشخصاتی، تراشه هلیو G70 دارای هشت هسته پردازشی است که چهار هسته اصلی از نوع Cortex-A75 با فرکانس 2 گیگاهرتز بوده و چهار هسته دیگر آن از نوع Cortex-A55 با فرکانس 1.7 گیگاهرتز است. همچنین واحد گرافیک این پردازنده نیز 820MHz Mali-G52 2EEMC2 می باشد. از سوی دیگر این تراشه از نمایشگرهایی با رزولوشن 2520 در 1080 پیکسل و حداکثر 8 گیگابایت حافظ رم 1800MHz LPDDR4x و حافظه ذخیره سازی eMMC 5.1 پشتیبانی می کند.

از لحاظ ارتباطی، تراشه هلیو G70 از شبکه 4G، وای فای 5 802.11ac و بلوتوث نسخه 5.0 پشتیبانی می کند. در بخش دوربین نیز، از دوربین تکی 48 مگاپیکسلی یا دوربین دوگانه 16 مگاپیکسلی و 16 مگاپیکسلی به همراه ضبط ویدیو با نرخ 30 فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند. سایر قابلیت هایی که این تراشه در بخش دوربین پشتیبانی کرده، شامل فیس آی دی، RSC، افکت بوکه، هوش مصنوعی می شود.

ویژگی یکپارچه Voice on Wakeup در این تراشه وجود دارد که عملکرد دستیار صوتی را با مصرف انرژی کمتری بهینه می کند. علاوه بر این موارد، فناوری HyperEngine ضمن لذت بردن از بازی ها، تجربه سریع و روان را تضمین می کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا