گوناگون

شرکت جگوار طرح مفهومی صندلی خودرو با قابلیت شبیه سازی راه رفتن ارائه کرد

شرکت جگوار لند به تازگی طرح مفهومی جدیدی را برای صندلی خودرو ارائه کرده که حالت راه رفتن را برای سرنشین شبیه سازی می کند و از عوارض نشستن طولانی مدت می کاهد. در این طرح مفهومی آمده که محرک‌هایی در فوم داخلی صندلی خودرو قرار می‌گیرد که پاها را به طور مداوم تحریک می‌کند تا ریتم راه رفتن را شبیه سازی کند. به گفته این شرکت خودروسازی طرح اولیه مذکور برای برطرف کردن چالش های سلامتی ناشی از نشستن طولانی مدت ارائه شده است.

جالب آنکه این روند هیچ تاثیری روی راحتی فرد ندارد و حرکات صندلی را می توان به دلخواه راننده و سرنشین تنظیم کرد. این درحالی است که جگوار اند لندروور قبلا فناوری های دیگری برای صندلی های خودرو طراحی کرده که شامل قابلیت تنظیم جهت صندلی و قابلیت های ماساژ  می شود. بر اساس گزارشات سازمان بهداشت جهانی، ۱.۴ میلیارد نفر در سراسر جهان در حال افزایش بی‌تحرکی در سبک زندگی خود هستند. این بی‌تحرکی می‌تواند منجر به کوتاه شدن ماهیچه‌های پا شود که کمردرد را به همراه خواهد داشت.

صندلی ساخت جگوار می‌تواند با شبیه سازی تکان‌های لگن، آسیب‌های نشستن طولانی مدت در سفرها را کم کند و به دلخواه راننده تنظیم شود. البته شرکت جگوار گفته که حرکت‌ این صندلی هیچ تاثیری بر راحتی آن ندارد. در صورت تجاری‌سازی این محصول، این فناوری در خودروهای جگوار و لندرور اضافه خواهد شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا