گوناگون

لکسوس طرح های مفهومی برای وسایل نقلیه آینده روی ماه ارائه کرد

اگر بشریت موفق به نقل مکان و زندگی در کره ماه شود، وسایل نقلیه مورد استفاده در آنجا چگونه خواهند بود؟ پاسخ شرکت لکسوس به این پرسش این است که آنها صاف و صیقلی و براق هستند و مثل وسایل نقلیه موجود در فیلم‌های علمی-تخیلی به نظر می‌رسند. استودیوی طراحی پیشرفته اروپایی برای شرکت ژاپنی تویوتا و لکسوس (به عنوان زیر برند تویوتا)، به تازگی 7 خودروی مفهومی برای سفر بر روی کره ماه را طراحی کرده که در مجله Document Journal به نمایش گذاشته شده‌اند.

تمام این وسایل نقلیه دارای المان‌های طراحی مشابه با خودروی تمام الکتریکی مفهومی لکسوس LF-30 هستند. این خودروی مفهومی نگاه لکسوس به آینده خودروهای برقی را نشان می‌دهد. از میان این هفت طرح مفهومی که توسط پنج طراح مختلف طراحی شده است، تصویری که منتشر شد یک وسیله نقلیه شبیه به موتور سیکلت به نام Zero Gravity است. این وسیله در حالی که شبیه به یک موتور سیکلت است اما چرخی ندارد، چرا که در ذهن طراح بر اساس تعلیق مغناطیسی طراحی شده است.

طراح‌‌های دیگری نیز وجود دارند که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی را به تصویر می‌کشند. برای مثال، لکسوس کازموس وسیله‌ای پر از پنجره بوده تا مسافرین در حین پرواز از محیط اطراف خود نیز لذت ببرند. لکسوس کروزر نیز یک ماشین همه‌کاره است و در هر شرایطی می‌تواند سواری نرم را تضمین کند. لکسوس لونار میشن نیز برای حمل انسان‌ها از کره زمین به ماه مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

همچنین غلتکی به نام Moon Roller که مانند یک سواری ژیروسکوپی هایتک به نظر می‌رسد. طرح بعدی Lunar Cruiser نام دارد که یک وسیله نقلیه چند منظوره است و یک سواری نرم و راحت را حتی در زمین‌های پر فراز و نشیب ماه فراهم می‌کند. در حالی که Moon Racer یک وسیله نقلیه تفریحی با یک حباب شیشه‌ای است. در نهایت باید به لکسوس Lunar Mission اشاره کنیم که برای سفر افراد از زمین به کره ماه طراحی شده است.

تمام این وسایل نقلیه مفهومی هستند و خودروهای واقعی برای سفر بر روی کره ماه مسلما از طراحی معقولانه‌تری برخوردار خواهند بود. با وجود این موضوع، چنین طرح‌های خلاقانه‌ای جذابیت بالایی دارند و می‌توانند تا حدودی آینده انسان‌ها بر روی کره ماه را به نمایش بگذارند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا