گوناگون

محققان استنفورد از تمام کارهای کاربران روی موبایل، اسکرین شات می‌گیرند

پژوهشگران دانشگاه استنفورد، طرحی موسوم به Human Screenome ایجاد کردند که با اسکرین شات گرفتن از صفحه گوشی هوشمند کاربران، مطالعاتی درباره وابستگی کاربران به گوشی هوشمند داشته باشند.

به گفته محققان استنفورد این پروژه، همانطور که در بررسی فناوری MIT شرح داده شده است، با گرفتن عکس از دستگاه های شرکت کنندگان در فواصل پنج ثانیه، زمان وابستگی کاربران به گوشی مطالعه خواهد شد. نویسندگان درباره این پروژه نوشتند:

نقشه برداری از عملکرد انسانی می تواند بخشی مهم و اساسی از راه حل ها و تئوری ها در مورد چالش های اجتماعی درگیر رسانه ها باشد. از اخبار جعلی گرفته تا اعتیاد به تلفن های هوشمند و شبکه های اجتماعی و سلامت روان.

همانطور که محققان در Nature نوشتند، هزاران مطالعه که اثرات زمان روشن بودن صفحه نمایش و شبکه های دیجیتالی را بررسی کرده اند با درخواست از شرکت کنندگان برای گزارش رفتار خود محدود شده اند و تفاوتی بین فعالیت های مختلف آنها وجود ندارد. آنها می گویند که هیچ کس واقعاً نمی داند که افراد در صفحه های خود چه چیزی را مشاهده می کنند ، و این باعث می شود بیشتر تحقیقات در مورد این موضوع “ناقص ، نامربوط یا اشتباه” باشد.

داشتن تصویری از یک وسیله شخصی که هر 5 ثانیه از آن گرفته می شود، ممکن است تهاجمی به نظر برسد، اما محققان امیدوارند نگاه مکرر به آنچه در صفحه نمایش شرکت کنندگان در مطالعه وجود دارد، مفید باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا