موبایل و تبلت

روش‌های جدید گوگل برای کاهش استفاده از گوشی هوشمند

گوگل از سه اپلیکیشن آزمایشی جدید رونمایی کرده که به کاربر امکان می‌دهد تا کمتر از تلفن همراه خود استفاده کند. این طرح که بخشی از برنامه سلامت دیجیتال (Digital Wellbeing) گوگل است، با هدف کاهش استفاده از تلفن همراه، سه قابلیت جدید را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

در ابتدا لازم است این نکته را بگوییم که ۲ مورد از این قابلیت‌ها به طور کامل نرم‌افزاری بوده و در قالب اپلیکیشن در اختیار تمامی کاربران اندروید قرار خواهد گرفت، ولی قابلیت انولوپ (Envelope) که در ادامه توضیح می‌دهیم، علاوه بر نرم‌افزاری بودن کارکردهای آن، مقداری کاغذبازی به همراه دارد و تنها با پیکسل 3A سازگار است.

با این قابلیت، کاربران گوشی هوشمند خود را در یک پاکت کاغذی در ابعاد تلفن همراه گذاشته و سپس آن را مورد استفاده قرار دهند. کافی است کاربران برای استفاده از این قابلیت، اپلیکیشن موسوم به انولوپ (Envelope) را دانلود کنند و سپس با کمک نکات راهنما آن را فعال کنند. پس از درست کردن پاکت و گذاشتن تلفن همراه داخل آن، تنها بخش‌های مربوط به تشخیص اثر انگشت و دوربین اصلی، فعال خواهند بود.

نمایشگر در ابن حالت به طور کامل پوشیده شده و تنها شماره‌هایی که روی کاغذ پرینت شده است، نمایان هستند. در حالت انولوپ شما می‌توانید با مخاطبین خود در تماس باشید و گه گاهی نیز ساعت را مشاهده کنید. این تمام کارکردهایی است که انولوپ در اختیار شما می‌گذارد. هنگامی که تلفن همراه در این حالت قرار دارد، کاربر امکان عکاسی و فیلمبرداری نیز خواهد داشت اما مجبور خواهد شد که کار خود را به صورت حسی و بدون دیدن کادر انجام دهد. با وجود این قابلیت، کاربر می‌تواند هر زمانی که از کار کردن با تلفن همراه خسته شد، اپلیکیشن انولوپ را باز کند و آن را به کار ببرد.

دومین اپلیکیشن موسوم به Activity Bubbles، زمانی فعال می‌شود که کاربر، تلفن همراه خود را کنار بگذارد و صفحه نمایش آن روشن بماند. در این حالت، اکتیویتی بابلز، حبابی را روی پس زمینه ایجاد می‌کند که با ادامه زمان روشن ماندن نمایشگر، به تدریج بزرگتر می‌شود. اگر پس زمینه تلفن همراه با حباب پوشیده شود، نشان می‌دهد که مدت زیادی از آن استفاده نشده است.

اپلیکیشن سوم موسوم به Screen Stopwatch، مخصوص کاربرانی است که می‌خواهند زمان استفاده از تلفن همراه خود را محاسبه کنند. این اپلیکیشن، یک زمان‌شمار روی پس زمینه قرار می‌دهد و تا هنگام روشن بودن صفحه تلفن هر ماه، به محاسبه زمان می‌پردازد. بدین ترتیب کاربر متوجه می‌شود که چقدر از تلفن همراه خود استفاده کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا