گجت و پوشیدنی

معرفی حسگر بیومتریک فول باریک ژاپن دیسپلی برای احراز هویت

شرکت ژاپن دیسپلی که حوزه ساخت نمایشگر با رزولوشن های مخلتف است، موفق به تولید اولین حسگر تصویر فوق باریک جهان شده که می‌تواند اثر انگشت و الگوهای وریدی و امواج ضربان را بررسی کند. از این حسگر بیومتریک می‌توان برای بررسی اثر انگشت افراد، امواج و پالس های وریدی استفاده کرد و از این طریق هویت آنها را احراز کرد.

ضخامت این حسگر تنها ۱۵ میکرومتر است و لذا می‌توان آن را تا زده یا خم کرد و به عنوان مثال در قالب یک مچ بند مورد استفاده قرار داد. حسگر مذکور قادر به دریافت و مطالعه داده‌ها با سرعت بسیار زیادی است و از قابلیت تصویربرداری و ثبت داده‌ها با کیفیت بسیار بالا برخوردار است.

بنا به گفته شرکت، این قابلیت حسگر سبب می‌شود در برنامه‌های امنیتی و فناوری پوشیدنی حساس به اطلاعات کاربرد داشته باشد. بقیه حسگرهای موجود با استفاده از سیگنال‌های بیومتریک (امواج ضربان) و اطلاعات بیومتریک (اثر انگشت) کار می‌کنند ولی حسگر ساخت ژاپنی‌ها از هر دو این قابلیت‌ها برخوردار است.

هنوز مشخص نیست آیا برنامه‌ای برای تجاری سازی این محصول وجود دارد یا خیر. اما شرکت ژاپن دیسپلی سازنده این حسگر می‌گوید می‌توان آن را به راحتی به سیستم‌های مختلف تشخیص هویت اضافه کرد تا از دسترسی افراد غیرمجاز به داده‌های مختلف جلوگیری کرد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا