امنیت

بکارگیری پلیس لندن از دوربین تشخیص چهره برای مقابله با جرائم

مقامات  پلیس لندن می گویند فناوری جدید تشخیص چهره به پلیس در مبارزه با خشونت و حفظ امنیت مردم کمک می کند. اما این موضوعی نیست .که مدافعان حفظ حریم خصوصی به راحتی بپذیرند. پلیس لندن ابزار فناوری تشخیص چهره زنده برای مقابله با جرم دارد. پلیس می گوید که این فناوری در دستگیری مجرمان کمک خواهد کرد و در عین حال به افراد نیازمند کمک نیز سود خواهد رساند.

این دستگاه ها قرار است در اماکن گردشگری و بازارها نصب شده و به دنبال مظنونانی بگردند که به خاطر ارتکاب جرایم خطرناک و جدی تحت تعقیب قرار دارند. هر یک از این دوربین ها پس از شناسایی یکی از مظنونان تحت تعقیب هشداری را در سیستم نمایش می دهد و سپس پلیس با حاضر شدن در مکان مورد نظر اقدام به تایید هویت فرد و دستگیری وی خواهد کرد.

براساس گزارش های جدید، پلیس پایتخت انگلیس با استفاده از تشخیص چهره زنده صورت یا LFR شروع به کار خواهد کرد. شرکت فناوری NEC سیستم تشخیص چهره را در مکانهایی پر ازدحام  در سراسر لندن مستقر خواهد کرد که احتمالاً مجرمان جدی در آنها حضور دارند.

Nick Ephgrave معاون کمیسر پلیس لندن، در بیانیه مطبوعاتی گفت:

ما از یک فناوری آزمایش شده استفاده می کنیم و برای رسیدن به این مرحله رویکردی شفاف را اتخاذ کرده ایم.هر روز، به افسران پلیس ما در مورد مظنونینی که باید مراقب آنها باشیم، اطلاع رسانی می شود و تکنولوژی جدید باعث افزایش اثربخشی این تاکتیک می شود.

استفاده از چنین سیستم هایی در بریتانیا تا کنون به موارد آزمایشی و رویدادهایی عمومی نظیر کنسرت ها و مسابقات فوتبال محدود می شد اما از زمانی که مشخص شد ۸۱ درصد از موارد شناسایی شده نادرست بوده اند، بکارگیری آنها با انتقادهای گسترده همراه بوده اند. یکی دیگر از دلایل انتقادات متعصب بودن سیستم در رابطه با نژادها و جنسیت ها است.

با این وجود پلیس مدعی است که الگوریتم های مورد استفاده آنها که بر داده های بیومتریک NEC متکی است، ۷۰ درصد از مظنونان را شناسایی کرده و موارد اشتباه آن به یک در هزار مورد محدود می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا