درحالیکه بسیاری از کشورهای دنیا هنوز حتی مقدمات حرکت به سمت اینترنت 5G را هم شروع نکرده‌اند، براساس گزارشات، ژاپن در حال برنامه ریزی برای توسعه اینترنت 6G بوده که سرعت انتقال اطلاعات در آن 10 بار بیشتر از 5G است.

اپراتور ژاپنی NTTDoCoMo برنامه‌های خود برای توسعه ابزار مورد نیاز برای دسترسی به اینترنت و ارتباط نسل ششم آغاز کرده است و قصد دارد اهداف خود را تا سال 2030 که پیش از این توسط دو کشور دیگر اعلام شده بود عملی سازد. طبق تعریف سرعت این ارتباط باید حداقل 10 برابر بیشتر از نسل قبل باشد ولی هنوز به صورت جامع در مورد پهنای باند و میزان دستگاه‌هایی که می‌توانند در یک فضای مشخص به شبکه وصل شوند نمی‌توان به صورت قطعی صحبت کرد.

در این گزارش اشاره شده سیستم های مخابرات موبایل به طور معمول طی بازه ای 10 ساله متحول می شوند و نسل جدیدی به وجود می آید. شرکت NTT Docomo همچنین در بیانیه اش خواهان همکاری میان دولت، صنعت و دانشگاهیان شده است. شرکت ژاپنی Docomo در سال 2010 میلادی تحقیقات درباره 5G را آغاز کرده است. پیش از این گزارش شده بود ژاپن 2.03 میلیارد دلار در تحقیق و توسعه اینترنت 6G هزینه خواهد کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *