امنیت

آواست اطلاعات کاربرانش را به شرکت های دیگر می فروشد

زمانی که صحبت از آنتی ویروس می شود، آنتی ویروس آواست بدون تردید یکی از بهترین و محبوب ترین موارد به شمار می رود. با این همه، به نظر می رسد این آنتی ویروس اطلاعات کاربران خود را به برخی از شرکت ها فروخته است. اخیرا اطلاعات جدیدی که در نتیجه تحقیقات دو وب‌سایت Motherboard و PCMag بدست آمده، نشان می‌دهد که این برنامه، آنچنان که باید و شاید از حریم شخصی کاربران خود محافظت نمی‌کند و اطلاعات آن‌ها را به فروش می‌رساند.

روند این قضیه به این صورت است که که آواست با جمع‌آوری داده‌های کاربران، آن‌ها را در اختیار شرکت مادر خود که Jumpshot نام دارد قرار می‌دهد و این شرکت نیز داده‌ها را به قیمت میلیون‌ها دلار در اختیار شرکت های فوق و همچنین شرکت های بهداشت فردی مانند Loreal، صفورا و شرکت های کویریگ، یلپ و اکسپدیا قرار می‌دهد.

دو وب‌سایت مذکور، در نتیجه بررسی‌های خود روی برخی اسناد به این نتیجه رسیدند که نرم‌افزار Avast، کاربران و فعالیت‌های آن‌ها در فضای آنلاین را ردیابی می‌کند و حتی کلیک‌های آن‌ها نیز ثبت می‌شود. این شرکت به کاربران توضیح داده بود اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌شود، بدون هویت هستند و مشخص نیست که صاحب و مالک آن‌ها چه کسی است.

البته پیشتر نیز نرم‌افزار Avast به دلیل گردآوری بیش از حد اطلاعات از طریق افزوده مرورگر خود، در کانون توجهات قرار گرفته بود و انتقادهای زیادی علیه عملکرد آن مطرح شد. این ماجرا تا جایی پیش رفت که این شرکت مجبور شد تا به طور موقت، افزونه خود را از وب استورهای مرورگرها حذف کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا