گوناگون

ناسا امکان اجاره کابین اختصاصی در ایستگاه فضایی بین المللی فراهم می کند

ناسا با همکاری شرکت اکسیوم اسپیس در نظر دارد یک فضای اختصاصی که به منظور آموزش فضانوردان و توریست‌های خصوصی استفاده می‌شود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی اضافه کند. این آژانس فضایی اعلام کرد که شرکت آمریکایی آکسیوم اسپیس را انتخاب کرده است تا نخستین ماژول‌های تجاری قابل سکونت با قابلیت اتصال به ایستگاه فضایی بین‌المللی را برای ناسا فراهم کند.

تلاش‌های ناسا مبنی بر تجاری‌سازی فضا، از چند سال پیش آغاز شد و نام آن «اقتصاد مدار نزدیک زمین» انتخاب شده است. مدیر اجرایی ناسا در رابطه با همکاری این سازمان با شرکت اکسیوم اسپیس گفت است:

تلاش‌های شرکت اکسیوم در رابطه با توسعه مقصدی تجاری در فضا، یکی از قدم‌های حیاتی ناسا در رابطه با نیاز‌های طولانی مدت به منظور آموزش فضانوردان، تحقیقات علمی و نمایش تکنولوژی در مدار نزدیک زمین به حساب می‌آید.

احتمالا ناسا و دیگر آژانس‌های فضایی دولتی، از نخستین مشتریان آکسیوم هستند. این شرکت که توسط Michael Suffredini، مدیر پیشین ایستگاه فضایی بین‌المللی اداره می‌شود، حداقل یک ماژول را ابداع خواهد کرد که به ایستگاه فضایی بین‌المللی متصل می‌شود و مورد استفاده فضانوردان قرار می‌گیرد.

برنامه آکسیوم این است تا دروازه فضایی جدیدی برای ورود به فضا باز کند که به پژوهشگران، سازندگان و گردشگران امکان می‌دهد تا برای کار یا حتی لذت بردن، از مدار زمین دیدن کنند. اگرچه اهداف این شرکت با فرستادن انسان‌ها به ایستگاه فضایی بین‌المللی و ماژول قابل اتصال آغاز می‌شود اما هدف بلند مدت آن این است که ماژول‌ها در نهایت از ایستگاه جدا شوند و مورد استفاده قرار بگیرند.

سافردینی در این رابطه اشاره کرد که ما الان داریم میوه‌های سال‌ها تحقیق در رابطه با مدار نزدیک زمین را برداشت می‌کنیم و اکنون می‌توانیم احتمال تولیدات ریز گرانشی را تصور کنیم. تولیداتی مانند محصولات دارویی برتر، ارگان‌های انسانی 3D پرینت شده، کابال‌های فیبر نوری پرتوان و ابر آلیاژ‌ها. زمان دقیق نصب ماژول آکسیوم به ایستگاه فضایی بین‌المللی هنوز مشخص نیست اما آکسیوم احتمال داده که بتواند فرستادن مشتریان خود را به ایستگاه در سال 2021 آغاز کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا