موبایل و تبلت

اپل iOS 13.3.1 و iPadOS 13.3.1 را منتشر کرد

اپل به تازگی نسخه جدیدی از سیستم عامل های iOS 13.3.1 و iPadOS 13.3.1 را برای دستگاه های سازگار منتشر کرده است. کاربران آیفون XR گزارش دادند این آپدیت را با حجم 275 مگابایت دریافت کردند، بنابراین ممکن است حجم آپدیت ها متفاوت باشد.

با این حال، بروزرسانی جدید iOS تا حدی به رفع باگ و بهبود عملکرد سیستم پرداخته است. ولی یکی از گزینه های جالب در این بروزرسانی، امکان کنترل استفاده از تراشه U1 Ultra Wideband در گوشی های آیفون 11 است. تراشه‌ U1 که محصول خود اپل می باشد، از تکنولوژی تحت عنوان «باند فوق وسیع» (Ultra Wideband) جهت درک کردن فضایی بهره می برد. استفاده از این فناوری احتمالا باعث بهبود قابلیت Find My خواهد شد. بهبود قابلیت‌های مسیریابی و سرویس‌های نقشه در iOS نیز با توجه به آنچه بالاتر گفته شد، بدیهی به‌نظر می‌رسد.

همچنین در این بروزرسانی کاربران می‌توانند محدودیت‌های بیشتری را از طریق اسکرین تایم روی بخش‌های مختلف سیستم عامل اعمال کنند. برای مثال کاربران می‌توانند بخش Networking & Wireless را به‌طور کامل مدیریت کنند و از آن طریق محدودیت ویژه‌ای را روی دسترسی به اینترنت و اپلیکیشن‌های دیگر اعمال کنند و در ساعاتی مشخص از شبانه روز، امکان قطعی کامل یا دسترسی محدود به اینترنت را برای آن‌ها در نظر بگیرند.

از دیگر تغییرات این بروزرسانی می توان به پشتیبانی از زبان انگلیسی هند در سیری برای هوم پاد اشاره کرد. کاربران هم اکنون برای دریافت بروزرسانی می توانند به مسیر Settings > General > Software Update مراجعه نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا