نرم افزار و اینترنت

جلوگیری از دانلود ناخواسته برنامه‌ های crapware در مرورگر مایکروسافت اج

مایکروسافت تصمیم دارد، قابلیتی روی مرورگر اج قرار دهد تا دانلود ناخواسته اپلیکیشن ها از طریق مرورگر را مسدود کند. این اپلیکیشن که با نام های crapware و یا adware شناخته می شوند، لزوما بدافزار نیستند، ولی می توانند نوار ابزار، تبلیغات یا اعلان های آزاردهنده یا ماینرهای رمزنگاری شده باشند.

تا پیش از این، مرورگر اج از فیلتر SmartScreen برای محافظت در برابر فیشینگ و بدافزار مورد استفاده قرار می گرفت، اما این ویژگی به طور اختیاری دانلودهای حاوه کدهای ناخواسته را مسدود می کرد. اکنون این ویژگی در نسخه بتای مرورگر مایکروسافت اج ظاهر شده و احتمال دارد که طی هفته های آتی در دسترس کاربران قرار گیرد.

گفته می شود که این قابلیت به طور خودکار در مرورگر اج فعال نبوده و باید از طریق تنظیمات مرورگر، بخش privacy و services آن را فعال کنید. گوگل و موزیلا همچنین قابلیتی مشابه آن برای محافظت از بدافزار و فیشینگ اقدام کرده بودند، ولی مایکروسافت اشاره کرده این قابلیت فراتز از سرویس های امن گوگل است. مایکروسافت همچنین تنها با استفاده از Microsoft Defender Advanced Threat Protection، این محافظت را به مشتریان سازمانی ارائه می داد، و اکنون راه خود را برای همه مشاغل و کاربران از طریق مرورگر اج ارائه کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا