گوناگون

تماشا کنید: رونمایی کوبوتا از طرح مفهومی تراکتور برقی خودران

شرکت ژاپنی کوبوتا به مناسب 130 سالگی فعالیت شرکت خود از طرح مفهومی تراکتور برقی خودران تحت عنوان X Tractor رونمایی کرده است. کوبوتا ایکس تراکتور در نمایشگاه شهر کیوتو معرفی شده و دریچه‌ای رو به کشاورزی آینده است. این تراکتور کاملاً خودران به هوش مصنوعی و قوای محرکه الکتریکی تجهیز شده و از پیشرانه‌های الکتریکی داخل چرخ ها و باتری‌های لیتیوم-یون و خورشیدی برخوردار است.

هر چرخ کوبوتا ایکس تراکتور نیروی خود را از موتوری مستقل دریافت می کند. استقلال نیروی چرخ ها مانورپذیری تراکتور پیشرفته ژاپنی ها را ارتقا داده و شعاع گردش آن را تا حد قابل ملاحظه ای کاهش داده است. درباره قدرت این موتورها اطلاعاتی در دست نیست، ولی باتری آن توسط پنل های خورشیدی شارژ می شود.

کوبوتا ادعا می‌کند یکی از اولین شرکت هایی است که تکنولوژی‌های هوشمند را در زمینه کشاورزی معرفی کرده و به دنبال حل مشکلات کشاورزی مدرن همچون کمبود نیروی کاری و راندمان کاری پایین می‌باشد. این شرکت ژاپنی می‌گوید جدیدترین کانسپتش به لطف وجود سیستمی که ارتباط تراکتور را بسته به شرایط زمین تغییر می‌دهد می‌تواند در بدترین زمین‌ها نیز حرکت کند. اگر کشش بیشتری نیاز باشد این تراکتور می‌تواند ارتفاع خود را کاهش داده و مرکز ثقل پایین‌تری پیدا کند. در زمان حضور در زمین‌های تپه‌ای نیز ارتفاع تراکتور از سطح زمین افزایش می‌یابد.

همانطور که اشاره کردیم، اکس تراکتور به فناوری کاملا خودران مجهز است، از این رو در بدنه آن اثری از کابین راننده دیده نمی شود.  همچنین فناوری های ارتباطی آن در سطح بسیار بالایی قرار داشته و مالک می تواند از راه دور بر عملکرد آن به طور کامل نظارت کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا