گوناگون

هدست واقعیت مجازی مایکروسافت، به کمک نابینایان می آید

براساس گزارشات، تخمین زده شده که از میان 285 میلیون نفر، حدود در هر سنی، حدود 39 میلیون نفر دچار اختلالات بینایی هستند. در همین راستا، مایکروسافت، برای ارائه راه حلی، با همکاری محققان آمریکا، ژاپن، چین، ژاپن و هند، پروژه ای تحت عنوان مایکروسافت توکیو را در سال 2016، آغاز کرد. گفته می شود که این پروژه برای کشف فناوری هایی است که به افراد کم بینا و یا نابینا کمک کند تا با جهان اطراف خود تعامل داشته باشند.

در حال حاضر این شرکت، نمونه اولیه یک هدست واقعیت افزوده را توسعه دادند که پروژه توکیو Project Tokyo نام دارد و به افراد دارای اختلالات بینایی کمک می‌کند که در مکالمات گروهی شرکت کنند. پروژه توکیو از هدست واقعیت افزوده هولولنز مایکروسافت استفاده می‌کند تا صداهای راهنمای دقیقی را به فرد نابینا ارائه دهد تا در یک گروه افراد مختلفی را که در حال صحبت کردن هستند، شناسایی کند. همچنین این ویژگی یک صدای راهنمای ویژه هم دارد که زمانی به صدا درمی‌آید که فردی به کاربر دارای هدست نگاه کند. به این ترتیب توجه فرد نابینا جلب می‌شود.

تمام صداها مربوط به این سیستم طوری طراحی شده اند تا اطلاعات را منتقل کنند بنابراین هنگام شناسایی بلندگویی که ۵ فوت با فرد نابینا فاصله دارند، نوتیفیکیشن صدای آرامی تولید می‌کند به طوریکه گویی این سیگنال از فاصله ۵ فوتی می‌آید. همچنین ویژگی دیگری در هدست به فرد نابینا کمک می‌کند تا با استفاده از سیگنال صوتی زاویه سرش را با جهت نگاه فردی که حرف می‌زند هماهنگ کند. در حال حاضر پروژه توکیو فقط یک نمونه اولیه است و هنوز هیچ برنامه‌ای برای عرضه عمومی آن اعلام نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا