گوناگون

تماشا کنید: رونمایی پاناسونیک از قدرتمندترین لیزر آبی جهان

پاناسونیک در شهر اوزاکای این کشور قوی ترین لیزر با پرتوی آبی دنیا را معرفی کرد. این شرکت برای ساخت این لیزر از چندین فناوری و تکنیک پیشرفته استفاده کرده اند که شامل لیزر دیوید مستقیم (DDL) و ترکیب پرتوهای با طول موج مختلف (WBC) می شود.

لیزر دیود مستقیم یا DDL که در این پروژه به کار رفته، سیستمی است که در آن یک پرتوی متمرکز به سوی هدفی خاص تابانده می شود. فناوری به کار رفته در این مدل نسبت به لیزرهای حالت جامد و CO2 کارآمدتر است و در عین حال به فضای کمتری نیاز دارد. بازدهی بالاتر انرژی در لیزرهای DDL آنها را به انتخابی ایده آل برای تولید ماشین های برشکاری، جوشکاری و دیگر ابزارهای مبتنی بر لیزر تبدیل کرده است.

استفاده از این دو روش از طرفی موجب حفظ کیفیت اشعه لیزر و قدرت آن می‌شود و از سوی دیگر بر قدرت نفوذ و تأثیرگذاری آن می‌افزاید. سیستم DDL همچنین موجب تمرکز دقیق‌تر اشعه لیزر بر روی هدف شده و مصرف برق سیستم برای تولید لیزر را هم کاهش می‌دهد. این اشعه لیزر ابزاری عالی برای جوشکاری، برش و غیره بوده و تولید و تکمیل آن ثمره هفت سال کار و بررسی است. برنامه ریزی برای تولید این اشعه لیزر با همکاری شرکت ترادیود از سال 2013 آغاز شد.

لیزر یادشده بر روی باند طول موج ۴۰۰ تا ۴۵۰ نانومتر عمل می‌کند و این در حالی است که لیزرهای آبی رقیب و مشابه بر روی باند طول موج 360 تا 480 عمل می‌کنند. اشعه یادشده برای برش موادی همچون مس، طلا و پلاستیک بسیار مناسب است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا