موبایل و تبلت

انویدیا سرویس استریم بازی Geforce Now را منتشر کرد

بالاخره سرویس استریم بازی GeForce Now انویدیا به طور رسمی آغاز بکار کرد. خبر خوب اینکه سرویس GeForce Now در کنار طرح پولی، دارای یک طرح مجانی نیز هست. سرویس GeForce Now هر کامپیوتر، لپ‌تاپ و گوشی اندرویدی را به پلتفرمی برای بازی کردن بازی‌های کامپیوتر تبدیل می‌کند؛ طوری که به سادگی می‌توان روی ضعیف‌ترین کامپیوترهای امروزی هم با بالاترین کیفیت، بازی‌ها را تجربه کرد.

سرویس استریم بازی GeForce Now از امروز با قیمت ماهی ۵ دلار، در اروپا و امریکا راه اندازی شده و حتی یک نسخه‌ آزمایشی کاملا رایگان و بدون محدودیت دارد. سرویس GeForce Now انویدیا در دو سطح Free و Founders ارائه شده است. سطح Free یا مجانی این امکان را به علاقه‌مندان می‌دهد تا مناسب بودن بستر و ارتباطی اینترنتی خود را برای استفاده از سرویس GeForce Now انویدیا بررسی کنند. طرح Free به 60 دقیقه گیم پلی محدود می‌شود و هربار حداکثر می‌توانید 60 دقیقه بازی کنید. همچنین این سطح یک محدودیت دیگر نیز دارد و آن عدم ارئه قابلیت‌های RTX است. به این ترتیب نمی‌توانید از Ray Tracing بهره‌مند شوید. اما اگر خواهان رفع همه محدودیت‌ها هستید، برای استفاده از سرویس GeForce Now انویدیا باید ماهانه 5 دلار بپردازید که منصفانه به نظر می‌رسد.

گیمرها به هنگام استفاده از GeForce Now به بازی‌های کامپیوتر خود دسترسی خواهند داشت. انویدیا روی سرویس بازی خود از پلتفرم‌های استیم، اپیک گیمز استور، بتل‌نت و یوپلی پشتیبانی می‌کند؛ یعنی گیمرها می‌توانند روی GeForce Now به بازی‌هایی که روی این سرویس‌ها خریداری کرده‌اند، دسترسی داشته باشند. می‌توان روی GeForce Now به حساب‌های کاربری خود در این فروشگاه‌ها ورود کرد؛ برخی از بازی‌ها در لحظه آماده‌ اجرا هستند و آنهایی که آماده نیستند به سرعت و طی چند دقیقه دانلود می‌شوند. نیازی به دانلود آپدیت و بهینه‌ساز و چیزهایی از این قبیل هم نیست.

نیاز اصلی GeForce Now یک اینترنت پرسرعت و با کیفیت است و در عین حال هم نباید فاصله‌ی زیادی با سرورهای انویدیا داشته باشید. البته انویدیا می‌گوید که آن‌ها ۹ دیتا سنتر در امریکا و ۶ دیتا سنتر در اروپا دارند و ۸۰ درصد افراد می‌توانند با سرعت ۲۰ میلی‌ثانیه به سرورهای انویدیا متصل شوند. این تاخیر حتی در توکیو، سئول و موسکو و با همکاری تعدادی اپراتور، به ۱۰ میلی‌ثانیه کاهش پیدا کرده است. حداقل سرعت مورد نیاز ۱۵ مگابیت است. برای بازی کردن با وضوح تصویر فول اچ‌دی و سرعت ۶۰ فریم در ثانیه هم نیاز به حداقل سرعت ۶۰ مگابیت است. انویدیا خودش می‌گوید که برای بهترین تجربه بهتر است ۵۰ مگابیت سرعت داشته باشید.

اعضای عضو طرح Founders می‌توانند از آخرین بازی‌های RTX لذت ببرند. در این مقطع Wolfenstein: Youngblood ،Call of Duty: modern Warfare, Metro Exodus و Deliver Us the Moon در دسترس علاقه‌مندان است. البته طرح Founders هم محدودیت خاص خود را دارد و آن محدود شدن گیم پلی به 6 ساعت است. با رسیدن به این محدودیت، مجدداً کاربر در صف انتظار برای اجرای همان بازی قرار می‌گیرد. انویدیا به اعضای طرح Founders  نود روز دسترسی مجانی هدیه می‌دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا