موبایل و تبلت

پتنت جدید وان پلاس، دوربین سلفی زیر نمایشگر موبایل را نشان می دهد

در سال‌های اخیر شرکت‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند به دنبال افزایش نسبت صفحه نمایش به بدنه در محصولات خود بودند. به همین منظور شرکت های انواع مختلفی از فناوری از جمله نمایشگر حفره دار و یا دوربین جلوی جهنده و موارد دیگر استفاده کردند. 

با این حال، امروزه شرکت در حال کار روی فناوری دیگری موسوم به دوربین سلفی زیر نمایشگر روی گوشی هستند. شرکت های شیائومی و اوپو، برای اولین دوربین سلفی زیر نمایشگر را به نمایش گذاشتند و سامسونگ هم فاش کرده که در حال روی همین فناوری جدید است. حال به تازگی شرکت وان پلاس اولین پتنت خود در خصوص دوربین سلفی زیر صفحه نمایش را به ثبت رسانده و به جمع شرکت‌ها توسعه دهنده این فناوری پیوسته است.

به نظر می‌رسد که وان پلاس در این پتنت ار فناوری مشابه گوشی مفهومی Concept One که در نمایشگاه CES 2020 معرفی شد استفاده کرده باشد. وان پلاس در این پتنت برای دست یابی به صفحه نمایش یک دست از دوربین سلفی مخفی شونده یا همان زیر صفحه نمایش استفاده کرده است.

از طرفی قسمت پشتی دستگاه شباهت بسیار زیادی به گوشی OnePlus 7T دارد، اما به نظر می‌رسد که وان پلاس در ماژول دوربین این گوشی از یک پوشش پلاستیکی برای مخفی کردن آن استفاده کرده است. به نظر می‌رسد که وان پلاس برای کنترل این روکش محافظ از مکانیزم موتور دار خودکار استفاده کرده باشد. هدف از نصب این پوشش، محافظت از لنز‌ها در برابر ضربه و خط و خش است.

در حال حاضر فناوری دوربین سلفی زیر صفحه نمایش به تکامل نرسیده است و همچنان کیفیت تصویر مناسبی را بر محیط‌های کم نور ارائه نمی‌دهد، به همین احتمال عرضه گوشی هوشمند با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش در سال 2020 بسیار کم است، اما انتظار می‌رود که وان پلاس از نسخه آزمایشی این فناوری در آینده نزدیک رونمایی کند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا