فناوری

اتحاد هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو برای به چالش‌کشیدن گوگل پلی استور

جنجال ممنوعیت و محدودیت های ایالات متحده علیه هواوی در حال حرکت به سمت یک بازی شطرنج در مقیاس بزرگ با حرکات دقیق و محاسبه شده از دو طرف تبدیل شده است. در همین راستا هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو، از بزرگ‌ترین و برترین تولیدکنندگان گوشی هوشمند در کشور چین و البته در سراسر جهان هستند که قرار است در طراحی پلتفرمی جدید با یکدیگر همکاری کنند تا از این طریق وابستگی‌شان به پلی استور گوگل کاهش یابد.

به گزارش رویترز، این 4 شرکت بزرگ قرار است با طراحی این پلتفرم جدید به توسعه‌دهندگان اجازه دهند برنامه‌های خود را به صورت یکسان برای هر فروشگاه عرضه کنند تا همه کاربران بتوانند به صورت همزمان از برنامه‌های مورد علاقه خود بهره‌مند شوند. Global Developer Service Alliance (با نام مستعار GDSA)، نام اتحادی است که هواوی، شیائومی، اوپو و ویوو آن را تشکیل داده تا از این طریق، گوگل و پلی استور غنی آن را به چالش بکشند.

هدف اصلی این اتحاد، فراهم کردن بسترهای یک مرحله ای به توسعه دهندگان برنامه است که بتوانند همزمان برنامه های خود را در کلیه فروشگاه های اپلیکیشن گروه مذکور از تولید کنندگان بارگذاری کنند. بازی ها، موسیقی، فیلم، کتاب و مجله دیگر دسته بندی محصولات هستند که می توانند از عملکرد GDSA استفاده کنند.

این اتحاد جدید گامی آشکار به سوی استقلال از گوگل و پلی استور در بازارهای بین المللی است که تولید کنندگان چینی گزینه های زیادی برای اکوسیستم های فروشگاه های ثابت ندارند. کل این پروژه هنوز در مراحل ابتدایی خود است ، بنابراین ما هنوز انتظار موفقیتهای اساسی را نداریم، اما مطمئناً جالب خواهد بود که ببینیم آیا این اتحاد جدید می تواند به هوآوی کمک کند تا بتواند یک سبد نرم افزار کاملاً عالی را ایجاد کند یا خیر.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا