دوربین های دیجیتال

دوربین DSLR نیکون D6 معرفی شد

نیکون دوربین D6 را جایگزین دوربین D5 و پرچمدار دوربین های DSLR نیکون معرفی کرد. این سری از دوربین‌های نیکون، حرفه‌ای‌ترین مدل‌های DSLR این شرکت هستند و بیشتر عکاسان خبری و ورزشی سراغ آن‌ها می‌روند، سرعت بالا در عکاسی و استحکام بالای بدنه، از جمله دلایلی است که باید سراغ این دوربین رفت. خود نیکون هم در رابطه با این دوربین گفته است که D6 قرار است بهترین دوربین DSLR باشد که تا کنون در دنیا عرضه شده است.

نیکون D6 از سنسور 20.8 مگاپیکسلی فول فریم (FX) و پردازنده پرسرعت Expeed 6 بهره می برد. به کارگیری این پردازنده عکسبرداری پی در پی با نرخ 14 فریم بر ثانیه با شاتر مکانیکی و 10.5 فریم بر ثانیه با شاتر الکترونیکی بی صدا را به ارمغان آورده است. دوربین D6 در صورت استفاده از نمایشگر خود (live view) با نرخ ۱۰.۵ فریم در ثانیه عکاسی می‌کند. این اعداد برای رزولوشن‌های ۸ و ۲ مگاپیکسل به ترتیب برابر ۳۰ و ۶۰ فریم‌بر‌ثانیه است. این دوربین مقادیر ۱۰۰ تا ۱۰۲۴۰۰ را برای بازه ایزو (ISO) به‌همراه قابلیت افزایش آن تا ۳/۲ میلیون را می‌دهد.

دوربین D6 از سیستم فوکوس خودکار 105 نقطه‌ای قابل انتخاب و تقاطعی بهره می برد که به گفته سازنده به افزایش 60 درصدی پوشش فوکوس خودکار منجر شده است. همچنین قابلیت فوکوس خودکار در محیط های کم نور نیز برای نقطه مرکزی به 4.5EV- و برای نقاط دیگر به 4EV- بهبود یافته است. در زمینه‌ی ویدئو، D6 ثبت تصویر 4K با نرخ ۳۰ فریم در ثانیه را فراهم می‌سازد و حال دارای ابزار کمکی فوکوس پیکینگ (focus peaking) و گزینه‌ای برای ضبط در فرمت MP4 است.

این دوربین از اسلات مموری کارت دوگانه XQD و CFExpress برخوردار بوده و اسلات Compact Flash که تاکنون در دوربین های حرفه ای DSLR نیکون به کار رفته بود، حذف شده است. یک درگاه اترنت گیگابیتی نیز در این محصول تعبیه شده که برای اتصال دوربین به لپ تاپ به کار می رود. دوربین نیکون D6 از ماه آوریل سال جاری میلادی با قیمت 6500 دلار روانه بازار می شود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا