موبایل و تبلت

شیائومی Mi 10 و Mi 10 پرو با دوربین 108 مگاپیکسلی معرفی شد

سرانجام شیائومی طی مراسمی از جدیدترین پرچمدارانش موسوم به شیائومی Mi 10 و Mi 10 پرو به طور رسمی رونمایی کرد. این گوشی ها دارای پردازنده اسنپدراگون 865 و دوربین 108 مگاپیکسلی هستند.  هر دو گوشی از نمایشگر خمیده بهره می‌برند که در سمت چپ بخش فوقانی آن یک حفره نمایشگر تعبیه شده است. علاوه بر این پنل پشتی آن‌ها هم از جنس شیشه و خمیده است. برای شارژ این گوشی، یک پورت USB-C انجام وظیفه می‌کند و مانند چند نسل قبلی خانواده می، این دو گوشی هم فاقد جک هدفون هستند.

نمایشگر و سخت افزار

شیائومی می 10 و می 10 پرو دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسلی و نسبت ابعاد 19.5 به 9 بوده و از نرخ رفرش 90 هرتزی به همراه پشتیبانی از استاندارد HDR10 پلاس بهره می برند و با لایه گوریلا گلس 5 محافظت می شود. هر دو گوشی به جدیدترین پردازنده قدرتمند اسنپدراگون 865 و گرافیک Adreno 650 مجهز شده اند و به خوبی از اتصالات SA and NSA 5G و Wi-Fi 6 پشتیبانی می کنند.

هر دو محصول همچنین از 8 یا 12 گیگابایت حافظه رم LPDDR5 و 256 یا 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 برخوردار است. به لحاظ نرم افزار نیز رابط کاربری MIUI 11 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 10 روی هر دو گوشی اجرا شده است. از دیگر مشخصات فنی این گوشی ها باید به قرارگرفتن دو اسپیکر استریو در بالا و پایین گوشی و سنسور اثر انگشت زیرنمایشگر اشاره کرد. همچنین شیائومی برای حل کردن مشکل تنظیم نور نمایشگر، دو سنسور را در بالا و پایین گوشی گنجانده است.

دوربین اصلی و سلفی

از ویژگی‌های مهم خانواده می ۱۰ نباید وجود دوربین چهارگانه را از قلم بیندازیم که برای دوربین اصلی از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده شده است. در پنل پشتی شیائومی می ۱۰ در کنار دوربین اصلی، شاهد دوربین اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی با زاویه دید تا ۱۲۳ درجه، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی هستیم. در کمال تعجب، در ماژول دوربین این گوشی اثری از دوربین تله‌فوتو نیست.

در عین حال، مدل پرو این خانواده به غیر از دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، از دوربین اولترا واید ۲۰ مگاپیکسلی، دوربین تله‌فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک دوربین تله‌فوتو دیگر با رزولوشن ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد. دوربین این گوشی موفق شده بیشترین امتیاز سایت DxOMark را دریافت کند و در رتبه‌ی اول قرار گرفته است. مانند خانواده گلکسی اس ۲۰، هر دو گوشی شیائومی می ۱۰ و می ۱۰ پرو از قابلیت فیلمبرداری 8k 30fps و 4k 60fps, 960fps 720p پشتیبانی می‌کنند. در روزنه سمت چپ بالا نیز دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی قرار گرفته است.

باتری

از لحاظ باتری، گوشی می ۱۰ از باتری ۴۷۸۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره می‌برد که از طریق شارژ سریع سیمی با سرعت ۳۰ وات و شارژ سریع بی‌سیم با سرعت ۳۰ وات می‌توان آن را شارژ کرد. علاوه بر این، باید به سرعت شارژ بی‌سیم معکوس هم اشاره کنیم که به ۱۰ وات می‌رسد و برای شارژ دیگر گجت‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد. از طرفی دیگر، شیائومی می ۱۰ پرو انرژی خود را از جانب یک باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌کند که از شارژ بی‌سیم ۳۰ وات و شارژ معکوس ۱۰ وات پشتیبانی می‌کند. با این حال، سرعت شارژ سیمی آن به ۵۰ وات می‌رسد که در این زمینه نسبت به شارژ ۴۵ وات گلکسی اس ۲۰ اولترا حرف بیشتری برای گفتن دارد.

قیمت و زمان عرضه

کاربران چینی برای خرید مدل پایه می ۱۰ باید ۳۹۹۹ یوان (حدود ۵۷۳ دلار) بپردازند که با این خرید می‌توانند از ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. قیمت مدل ۸/۲۵۶ گیگابایت این گوشی هم ۶۱۶ دلار و قیمت مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت آن ۶۷۳ دلار است. افرادی که خواستار خرید می ۱۰ پرو مبتنی بر ۸/۲۵۶ گیگابایت هستند، باید مبلغ ۷۱۶ دلار هزینه کنند. مدل ۱۲/۲۵۶ گیگابایت این گوشی هم ۷۸۷ دلار قیمت دارد و مدل ۱۲/۵۱۲ گیگابایت هم با قیمت ۸۵۹ دلار روانه‌ی بازار چین می‌شود. پیشفروش این دو گوشی در چین آغاز شده است و می ۱۰ از فردا یعنی ۱۴ فوریه به دست کاربران می‌رسد و عرضه می ۱۰ پرو از ۱۸ فوریه آغاز می‌شود. برای تاریخ عرضه این گوشی در کشورهای مختلف هم هنوز خبری منتشر نشده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا