نرم افزار و اینترنت

نرم افزار ادوبی فتوشاپ، 30 ساله شد

امروز نرم افزار ویرایش عکس فتوشاپ 30 ساله شد. فتوشاپ توسط دو برادر به نام‌های John Knoll و Thomas Knoll که دانشجوی دکترای کامپیوتر بودند توسعه یافته است. اولین نسخه از فتوشاپ تحت لیسانس ادوبی در 19 فوریه سال 1990 منتشر شد.

به تازگی یک کاربر به نام j0han ویدیوی از اجرای نرم افزار فتوشاپ روی کامپیوتر یک بیتی مکینتاش پلاس 1986 با 4 مگابایت رم و یک پردازنده 8 مگاهرتزی منتشر کرده است. نکته قابل توجه آن است که سرعت ویدیو بالا دو برابر افزایش یافته است، زیرا مدت زمان ویدیوی اصلی که در سال 2009 منتشر شده بود از محدودیت ده دقیقه‌ای یوتیوب در آن زمان بیشتر بوده است.

امروزه در سی سالگی فتوشاپ این برنامه یک ابزار بسیار قدرتمند برای ویرایش و ساخت تصاویر دیجیتالی است. در واقع به کمک این اپلیکیشن کاربران می‌توانند ویرایش‌های حرفه‌ای را روی تصاویر داشته باشند. طراحی رابط کاربری فتوشاپ در 30 سال گذشته تغییر زیادی نداشته است، با این حال این نرم‌افزار تا چهار سال پس از انتشار از قابلیت لایه‌ها بهره‌مند نبود. knoll همچنین اولین تصویر فتوشاپی دنیا را طراحی کرده است که یک تصویر از همسرش در Bora Bora است.

تصویر بالا به‌خوبی نشان می‌دهد که فتوشاپ از 30 سال گذشته تاکنون چه تغییراتی داشته است. ادوبی اعلام کرده است که در سال روز تولد فتوشاپ در حال توسعه نسخه جدید دسکتاپ و آی‌پد است که قابلیت‌های جدیدی از جمله حالت تیره را به ارمغان می‌آورد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا