نرم افزار و اینترنت

گوگل پیش نمایش اندروید 11 را برای توسعه دهندگان منتشر کرد

گوگل اولین پیش نمایش سیستم اندروید 11 را با عنوان Android 11 Developer Preview برای توسعه دهندگان روی گوشی های پیکسل منتشر کرده و مشخص است که این شرکت به فکر آینده است. گوگل تصمیم دارد تا نسخه نهایی اندروید 11 را در کنفرانس سالانه I/O 2020 معرفی کند.

این نسخه نرم افزاری، با چند ویژگی جدید همراه است که مهمترین آنها شبکه 5G است. نسخه جدید اتصالات API به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا از سرعت و تأخیر بهبود یافته ای که 5G ارائه می دهد استفاده کنند. همچنین در این بروزرسانی پشتیبانی از نمایشگرهای حفره دار و قطره ای، شبکه های عصبی و ویدیوهای با تاخیر کم (نظیر استادیا) نیز وجود دارد.

گوگل در نسخه جدید اندروید 11، حریم خصوصی و امنیت را فراموش نکرده و امکانات جدیدی را در اختیار کاربران قرار داده است. در نسخه جدید کاربران می توانند برای یک مرتبه مجوزهای لازم را به اپلیکیشن ها اضافه کرده و از داده های حافظه اکسترنال محافظت بهتری کنند. اندروید 11 همچنین از احراز هویت بیومتریک دقیق تر، به اشتراک گذاری امن تر داده ها و شناسه های دیجیتالی مانند مجوزهای درایور پشتیبانی می کند.

کاربران برای نصب این پیش نمایش عجله نکنند، چراکه مانند پیش نمایش های قبلی توسعه دهندگان، این نسخه هم برای توسعه دهندگانی بوده که اپلیکیشن های خود را برای نسخه رسمی جدید اندروید 11 آماده کنند. همچنین برای استفاده از این نسخه پیش نمایش باید یکی از گوشی پیکسل 2 یا بالاتر را در اختیار داشته باشید.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا