گجت و پوشیدنی

با سه هدست واقعیت مجازی جدید سری HTC VIVE Cosmos آشنا شوید

شرکت اچ‌تی‌سی به تازگی از سه هدست واقعیت مجازی سری VIVE Cosmos رونمایی کرده که VIVE Cosmos Play ،VIVE Cosmos Elite و VIVE Cosmos XR نام دارد. این محصولات از نمایشگر یکسان با رزولوشن 2880 در 1700 پیکسل برخوردار بوده که نسبت به نسخه اصلی VIVE، حدود 88 درصد رزولوشن بالاتری دارند. پنل های LCD در هدست های جدید، فاصله بین پیکسل ها را کاهش داده و تاثیر Screen door را به حداقل می رسانند.

هدست Vive Cosmos Play از نمایشگر LCD با رزولوشن 2880×1700 پیکسل با زاویه دید 110 درجه بهره می برد که محتوا را با نرخ 90 فریم بر ثانیه نمایش می دهد. این محصول از چهار دوربین ردیابی برخوردار بوده و فاقد میکروفون داخلی است و کاربر باید از میکروفون خارجی استفاده کند. هدست یاد شده برای تجربیات ساده ای مثل Angry Birds VR طراحی شده و صفحه خارجی آن در آینده قابل آپگرید خواهد بود. قیمت هدست Vive Cosmos Play هنوز مشخص نشده اما احتمال می رود به صورت باندل و همراه با دو کنترلر Cosmos با قیمت تقریبی 400 دلار روانه بازار شود.

نسخه VIVE Cosmos Elite عملکرد ردیابی خارجی را با انعطاف پذیری فناوری inside-out جفت می کند تا بدین ترتیب جوابگوی نیازهای علاقه مندان به سرگرمی های VR باشد. با استفاده از فناوری ایستگاه پایه لایت هاوس، کاربر می تواند قدرت و دقت ردیابی StreamVR را به خوبی تجربه کند. این هدست از اکوسیستم جانبی Vive شامل ردیاب Vive و آداپتور بی سیم نیز پشتیبانی می کند. ردیاب خارجی پیشفرض FacePlate، دو ایستگاه پایه StreamVR و 2 کنترلگر Vive نیز از جمله امکانات نسخه الیت هستند. هدست Elite در اواخر سه ماهه اول و با قیمت اولیه 899 دلار روانه بازار می شود.

هدست آخر Vive Cosmos XR نام داشته و همانطور که از نامش پیداست، تجربه واقعیت ترکیبی را به هدست VR آورده است. این مدل در واقع همان هدست Cosmos Play (با چهار دوربین ردیابی) است که دو دوربین رزولوشن بالا به قسمت جلویی آن افزوده شده اند که میدان دید 100 درجه را به ارمغان می آورند. جزئیات بیشتر از این محصول در رویداد Game Developers Conference فاش خواهد شد و کیت توسعه دهنده آن نیز از سه ماهه دوم سال جاری میلادی در دسترس قرار خواهد گرفت.

منبع
mspoweruser
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا