گوناگون

تویوتا در استارتاپ Pony.ai سرمایه گذاری 400 میلیون دلاری کرد

پونی آی (Pony.ai) یک استارتاپ مستقر در سیلیکون‌ولی و گوانگژو در چین است و در حوزه توسعه خودروهای خودران فعالیت می‌کند و اخیرا نیز بنابر گزارش‌ها این شرکت روابط خود را توسعه داده است و شرکت خودروسازی نامی تویوتا قصد دارد ۴۰۰ میلیون دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کند.

استارتاپ Pony.ai که دارای دفاتری در چین و آمریکاست، از سال 2019 همکاری خود را در زمینه توسعه خودروهای خودران با تویوتا آغاز کرده و اکنون قرار است که این همکاری، نزدیک‌تر و وارد مرحله جدیدتری شود. تقریبا از اواخر سال 2019، Pony.ai به تست و بررسی تاکسی‌ها‌ی رباتیک یا همان خودران در گوآنگژو و همچنین فرمونت و ایروین روی آورده است. این استارتاپ خود را به عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر فناوری خودران برای استفاده عموم در کشور چین می‌داند.

این استارتاپ ادعا می‌کند که اولین شرکتی است که اقدام به راه‌اندازی یک سامانه حمل و نقل اشتراکی و تردد خودروهای خودران در چین کرده است. تویوتا، بزرگترین خودروساز جهان زیاد درباره برنامه ساخت خودروهای خودران خود صحبت نمی‌کند اما اخیرا این شرکت ژاپنی اطلاعاتی در مورد خودروهای خودران آزمایشی خود و حسگرهای تعبیه شده درون آنها منتشر کرده است. تویوتا در نظر دارد طی المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ از خودرو خودران جدید خود در شهر توکیو ژاپن رونمایی کند.

این خودرو مجهز به نرم افزار Chauffeur تویوتا خواهد بود. این شرکت پیشتر اعلام کرد توسط این سیستم دیگر خودروها نیاز به راننده ندارند و به طور مستقل می‌توانند در اکثر محیط‌ها حرکت کنند. تویوتا همچنین از سیستم دیگر خود به نام Guardian نیز خبر داده است. چندی پیش مدیران شرکت تویوتا از برنامه‌های این شرکت برای طراحی، توسعه و تولید تکنولوژی مخصوص فناوری خودروهای خودران تحت عنوان “گاردین” سخن گفتند که به نظر می‌رسد تا سال ۲۰۲۰ میلادی به طور کامل توسعه داده شود.

تویوتا همچنین در سال 2018، قراردادی به ارزش 500 میلیون دلار را برای توسعه فناوری‌ها‌ی خودران با شرکت اوبر به امضا رسانید که بر اساس آن، این دو شرکت روی طراحی و ساخت این خودروها به طور مشترک کار خواهند کرد.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا