فناوری

لغو کنفرانس F8 فیسبوک بدلیل شیوع ویروس کرونا

نگرانی‌های مربوط به شیوع ویروس کرونا حالا منجر به لغو کنفرانس F8 فیسبوک شده است. کنفرانس توسعه‌دهندگان فیسبوک موسوم به F8 که هرساله برگزار می‌شود، برای پنجم و ششم ماه مه برنامه‌ریزی شده بود اما طبق اعلام فیسبوک، امسال برگزار نخواهد شد. فیس بوک روز پنجشنبه اعلام کرد که شدت نگرانی در خصوص ویروس کرونا، دلیل اصلی لغو این کنفرانس است.

با این حال، ظاهرا فیس بوک قصد دارد تا با برگزاری رویدادهای محلی و برنامه های پخش زنده، ضرر ناشی از لغو کنفرانس توسعه دهندگان F8 را جبران کند. به علاوه، این کمپانی مبلغی معادل با 500 هزار دلار را به یک سازمان ترویج دهنده تنوع در صنعت تکنولوژی اعطا کرد.

غیر از کنفرانس توسعه دهندگان F8، رویدادهای دیگری نیز در این سال لغو شده اند. کنگره جهانی موبایل2020 که قرار بود در پایان ماه فوریه در بارسلونا برگزار شود، به سبب اعلام عدم حضور کمپانی های بزرگ لغو شد. به علاوه، ظاهرا شرکت های بسیاری از جمله سونی، فیس بوک و مایکروسافت نیز ترجیح داده اند تا در ماه آینده، در کنفرانس GDC سان فرانسیسکو شرکت نکنند.

با توجه به این وضعیت، باید ببینیم که کنفرانس‌های سالانه گوگل و مایکروسافت هم به سرنوشت مشابهی دچار می‌شوند یا نه. این لغو کردن‌های متمادی نشان می‌دهد که جامعه بهداشت جهانی هنوز نتوانسته شیوع ویروس کرونا را مدیریت کند و به همین خاطر شرکت‌کنندگان و سازمان‌دهندگان رویدادهای مختلف تمایلی به حضور و برگزاری چنین مراسم‌هایی ندارند.

منبع
engadget
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا