مایکروسافت در حال تغییر در برخی از قابلیت‌های کورتانا است. کاربران ویندوز با این دستیار هوشمند دوست داشتنی کاملا آشنایی دارند. امروز مایکروسافت اعلام کرده است که خواسته خود را از این دستیار مجازی شخصی تغییر داده است.

از همین رو این کمپانی ردموندی، کورتانا را از لانچر اندروید خود حذف خواهد کرد و هدف آن را بیشتر روی بالا بردن بهره‌وری کاربران متمرکز می‌کند. به دلیل همین تغییر رویه در نگرش این کمپانی در قبال کورتانا، برخی از ویژگی‌های آن مانند کنترل موسیقی، کنترل دستگاه‌های هوشمند و پشتیبانی از توانایی‌های مربوط به برنامه‌های شخص ثالث را از دسترس کاربران خارج می‌کند.

کورتانای جدید بر روی ویژگی‌های فعالیتی تمرکز دارد. به طور مثال به شما در مدیریت کارهایتان کمک می‌کند یا کارهایی که باید در مدت زمان مشخصی انجام دهید را یادآوری می کند یا اینکه ایمیل‌های شما را ارسال خواهد کرد. مایکروسافت همه امکانات دستیار مجازی خود را حذف نکرده است. به مانند قدیم شما می توانید از طریق صوت یا متن با این دستیار دیجیتال ارتباط برقرار کنید و از امکانات پایه یک دستیار مجازی مانند تنظیم هشدار ساعت، تنظیمات و مکالمه و گفت و گو استفاده کنید.

همچنین مایکروسافت کورتانا را از اپلیکیشن مایکروسافت لانچر خود بر روی سیستم عامل اندروید تا پایان ماه آوریل حذف خواهد کرد. کورتانای بروزرسانی شده از بهار سال میلادی جاری عرضه خواهد شد اما قابلیت‌های فعالیتی در ابتدا فقط در امریکا در دسترس خواهد بود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *