اوایل این هفته بود که مایکروسافت اعلام کرد، ویندوز 10 اکنون بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه دارد. به این ترتیب باید گفت که دست‌یابی به یکی از مهم‌ترین اهدافی که مایکروسافت در طی سال‌های اخیر به دنبال آن بوده است ممکن شده است. به مناسبت این دستاورد، Panos Panay یکی از مدیران ارشد مایکروسافت ساعاتی پیش ویدیوی را منتشر کرد به صورت خلاصه به تغییراتی که در طی این سال‌ها در رابط کاربری سیستم عامل ویندوز رخ داده است اشاره می‌کند.

می‌توان در این ویدیو رابط کاربری و منوی استارت نخستین نسخه رسمی از سیستم عامل ویندوز یعنی Windows v1.01 را تاکنون مشاهد کرد. در بخش دیگری از این ویدیو نیز به تغییراتی که قرار است در آینده در رابط کاربری ویندوز 10 صورت بگیرد اشاره کوتاهی می‌شود. این ویدیو را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

[aparat id=’BwygY’]

ویدیوی بالا نشان می‌دهد که منوی استارت جدید ویندوز 10 دارای بخش‌های جدیدی است و در سمت راست خود فضای بیشتری را برای نمایش آیکون برنامه‌ها در اختیار دارد. در کنار تغییرات وسیع در رابط کاربری به نظر می‌رسد مایکروسافت همچنان برای کار بر روی زبان طراحی Fluent Design برنامه‌هایی دارد.

ویدیوی بالا نشان می‌دهد که دامنه پوشش این زبان طراحی قرار است در آینده نزدیک دیگر بخش‌های ویندوز 10 را هم در بر بگیرد. منوهای جدید، آیکون‌های تازه و همچنین برنامه File Explorer جدید که با تمرکز بر روی سرویس ابری OneDrive طراحی شده است، بخش‌های دیگری از رابط کاربری جدید ویندوز 10 را تشکیل می‌دهند.

بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 که قرار است در اختیار عموم کاربران این سیستم عامل قرار بگیرد نسخه 2004 است که انتظار می‌رود در بهار سال جاری میلادی منتشر شود. گفته می‌شود نسخه نهایی از این بروزرسانی برای در ماه آوریل پیش‌رو آماده انتشار می‌شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *