سونی ساعاتی پیش، از کنترلرهای جدید پلی استیشن 5 به نام DualSense رونمایی کرده است. به گفته‌ سونی، توسعه DualSense بر پایه‌ محبوبیت DualShock 4 بوده است. سونی می‌گوید که هدف آن‌ها در طراحی دسته‌ی پلی‌استیشن ۵، بکارگیری قابلیت‌های مختلف برای ارایه‌ی حس‌های متفاوت به هنگام بازی کردن بوده است؛ طوری که دسته‌ی پلی‌استیشن ۵ در کنار تکنولوژی صدای سه‌بعدی این کنسول قرار است تجربه‌ای متفاوت از غرق شدن در دنیای مجازی بازی‌ها به افراد ارایه کند.

این کنترلر مجهز به فناوری بازخورد لامسه‌ای (Haptic Feedback) است که می‌تواند احساسات بسیار بیشتر و عمیق‌تری را به بازی‌باز منتقل کند. همچنین دکمه‌های L2 و R2 حالا مجهز به فناوری بازخورد متغیر هستند که بنا به نیاز بازی، درجه‌ی سختی متفاوتی خواهند داشت. مثلا فشردن L2 به هنگام نشانه گرفتن یک کمان، بسیار سخت‌تر از فشردن آن به هنگام نشانه گرفتن یک سلاح پیشرفته است.

طراحی سخت‌افزار دسته‌ی DualSense با وجود این قابلیت‌ها، چالش‌های تازه‌ای مقابل سونی گذاشته است. برای مثال سونی مجبور بوده تا بدون اینکه به اندازه‌ی ماشه‌ها اضافه شود و کلیدها حس بزرگ بودن به خود بگیرند، سنسورهای جدیدی را در آن‌ها قرار دهد. سونی می‌گوید که تیم طراحی و تیم مهندسان سخت‌افزاری آن‌ها مجبور به همکاری بسیار نزدیک برای ساخت این دسته‌ی جدید بوده‌اند. یکی از چالش‌هایی که سونی مقابل تیم طراحی قرار داده، ساخت دسته‌ای بوده که برخلاف ظاهرش که بزرگ به نظر می‌رسد، در دست و به هنگام استفاده اندازه‌ای کوچک و دقیق داشته باشد. طراحی ماشه‌ها و قسمت زیرین دسته به همین دلیل در مقایسه با DualShock 4 تغییر کرده است.

Dualsense مجهز به یک میکروفون داخلی نیز هست که باعث می‌شود برای صحبت با دوستان خود، دیگر نیاز به یک هدست خارجی نداشته باشید. در مورد طراحی ظاهری کنترلر، برخی تغییرات نیز اعمال شده‌اند. اولا یک پالت رنگی جدید برای این کنترلر موجود است. البته هنوز هم می‌توانید Dualsense را با همان رنگ سیاه کلاسیک خریداری کنید، اما قطعا رنگ جدید هم برای هواداران جذابیت زیادی خواهد داشت. در نهایت Lightbar هم به جای قسمت جلویی کنترلر، حالا به کناره‌های پد لمسی منتقل شده است.

جیم رایان (Jim Ryan)، مدیر پلی‌استیشن، در رابطه با این موضوع گفت:

Dualsense تغییرات زیادی را نسبت به نسل قبلی کنترلرهای ما اعمال می‌کند که نشان‌دهنده‌ی جهش رو به جلویی است که با این نسل خواهیم داشت. کنترلر جدید در کنار ویژگی‌های دیگر پلی‌استیشن ۵، بازی‌ها را تغییر خواهد داد و در راستای ماموریت ما برای پیش بردن بازی‌های ویدئویی به سمت آینده خواهد بود. می‌خواهم از هواداران پلی‌استیشن ۵ برای این سفر جذاب به سمت عرضه‌ی پلی‌استیشن ۵ قدردانی کنم. در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری از پلی‌استیشن ۵ منتشر خواهیم کرد.

کلید «اشتراک» (Share) دسته‌ی پلی‌استیشن ۴ جای خود را به کلید جدیدی در همان نقطه داده است. در واقع اسم کلید Share به Create تغییر پیدا کرده است تا نمایانگر قابلیت‌های جدید پلی‌استیشن ۵ در به اشتراک گذاشتن محتوای مختلف باشد. گفته شده که پلی‌استیشن ۵ مجموعه‌ای جدید از قابلیت‌ها برای به اشتراک گذاشتن گیم‌پلی دارد که در آینده از آن‌ها صحبت خواهند کرد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *