نرم افزار و اینترنت

پایان فعالیت دستیار صوتی S Voice سامسونگ از اول ژوئن 2020

تا قبل از بیکسبی در گلکسی اس 8، سامسونگ دستیار صوتی دیگر با نام S Voice داشت که اولین بار همراه با گلکسی اس 3 عرضه شد. این جایگزینی برای دستورات صوتی گوگل نبود، اما توانست کارهایی مانند مخاطبین تماس، تنظیمات یادآوری، اجرای اپلیکیشن ها و انجام جستجوهای گوگل را انجام دهد.

البته سامسونگ در سال‌های بعد و با عرضه گلکسی اس 8 این دستیار را دگرگون کرده و با نام Bixby دوباره در اختیار کاربران خود قرار داد و امکانی را فراهم کرد که با فشردن یک دکمه بتوان به راحتی ان را فراخواند. خبر جدید حاکی از آن است که سامسونگ قصد دارد در ابتدای ماه جون سال جاری یعنی اواسط خرداد ماه، به صورت کامل دستیار صوتی خود را خاموش کند.

محصولاتی که از تاریخ مذکور از این دستیار محروم خواهند شد شامل گلکسی A3, A5, A7, A8, A9، نوت ۲ تا ۵، گلکسی S3, 4, S5, S6 و S6 اج می شود. این مساله شامل تبلت های گلکسی نوت پرو ۱۲.۲، تب ۴، تب ۴ نسخه ۸.۰ و ۱۰.۱، تب اس ۸.۴ و ۱۰.۵ می شود.

از آنجا که بیکسبی به عنوان سرویس مستقلی ارائه نشده کاربران برخی از این مدل ها امکان دریافت گوگل اسیستنت را دارند که به مراتب از S Voice بهینه تر است. گوشی های جدید سامسونگ به بیکسبی مجهز شده اند بنابرین در صورتی که به تازگی موبایلی از خانواده گلکسی خریده اید نیازی به نگرانی نیست.

ساعت های گلکسی واچ و اکتیو نیز با دریافت به‌روزرسانی می توانند از دستیار بیکسبی استفاده کنند. مدل های  Gear S3 و Gear Sport نیز پس از غیرفعال شدن S Voice این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا