کنسول و بازی

بازی فورتنایت از طریق گوگل پلی استور در دسترس قرار گرفت

پس از 1.5 سال از انتشار بازی فورتنایت برای سیستم عامل اندروید، شرکت اپیک گیمز از در دسترس بودن این بازی در فروشگاه گوگل پلی استور خبر داد. تا پیش از کاربر برای دریافت بازی فورتنایت باید به سایت اصلی اپیک گیمز مراجعه می کرد.

شرکت Epic از این اتفاق خوشحال بوده و در بیانیه‌ای می‌گوید:

بعد از 18 ماه فعالیت فورتنایت اندروید در خارج از فروشگاه Google Play، به یک توافق اساسی رسیدیم؛ گوگل نرم افزارهای بارگیری شده خارج از فروشگاه خود را از طریق اقدامات فنی و تجاری مانند پاپ آپ های امنیتی و تکراری برای نرم افزار بارگیری و آپدیت شده با ضرر مواجه کرده و سهم 30 درصدی از معاملات و پرداخت‌های درون برنامه‌ای می‌خواهد.

به گفته Epic، آن‌ها راهی برای عبور از این اقدامات گوگل نداشتند. پس از گوگل خواسته‌اند تا در سیاست‌های خود تجدیدنظر کرده تا توسعه دهندگان بیشتری بتوانند با ارائه خدماتی همچون پرداخت درون برنامه‌ای، با گوگل رقابت کنند.

این نخستین بار نیست که Epic علیه درخواست گوگل برای سهم استفاده 30 درصدی اقدام می‌کند. این شرکت بارها خواستار لغو این قانون شده و و تا جایی پیش رفت که این عمل را برای هر بستر نرم افزاری با حجم زیادی از بازار غیرقانونی خواند. البته گوگل این ادعا را به دلیل حفظ ارز‌س‌های حاصل از سرمایه‌گذاری در سیستم عامل اندروید را رد کرده است. همچنین Epic نسخه iOS این بازی را در App Store به فروش می‌رساند.

منبع
neowin
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا