امنیتموبایل و تبلت
موضوعات داغ

رونمایی سامسونگ از اولین موبایل با فناوری امنیتی کوانتومی در دنیا

سامسونگ و اپراتور SK Telecom در کره جنوبی از گوشی گلکسی A کوانتوم رونمایی کردند. گلکسی A کوانتوم اولین گوشی 5G جهان با امکان تولید عدد تصادفی کوانتومی (QRNG) است و به صورت انحصاری به وسیله SK Telecom عرضه می‌شود.

البته بد نیست بدانید که از نظر شکل ظاهری و مشخصات سخت‌افزاری، صرفنظر از تراشه کوانتومی قرار گرفته شده، این گوشی هوشمند همان گلکسی A71 5G با نام جدید بوده که قیمتی نزدیک به 530 دلار دارد و از فردا خریداران در کره جنوبی می‌توانند این دستگاه را سفارش دهند و عرضه آن از یک هفته دیگر آغاز می‌شود.

گلکسی A کوانتوم به چیپست مولد عدد تصادفی کوانتومی SKT IDQ S2Q000 مجهز شده که توسط زیرمجموعه SK Telecom در سوئیس یعنی  ID Quantique توسعه پیدا کرده است. این تولیدکننده توسط فناوری کریپتو کوانتومی اعداد تصادفی ایجاد و کلیدهای امن تولید می‌کند که نمی‌توان آنها را پیش بینی کرد که این موضوع امنیت دستگاه را افزایش می‌دهد.

چیپست QRNG یا عددساز تصادفی کوانتومی که با ابعاد ۲.۵ در ۲.۵ میلیمتر در دنیا کوچکترین محسوب می شود از یک سنسور تصویر LED و CMOS بهره می گیرد. سنسور LED این چیپ نویز تصاویر را پراکنده می کند و حسگر دوم یعنی CMOS تصادفی بودن کوانتومی را ضبط می کند و در ادامه با استفاده از این الگوهای غیرقابل پیش بینی رشته های عددی تصادفی ایجاد می شوند.

براساس اعلام SK Telecom در حال حاضر هیچ تکنولوژی مشخصی در دنیا وجود ندارد که بتواند این گوشی را هک کند و در نتیجه Galaxy A Quantum یکی از ایمن ترین گوشی های موجود در بازار است. علاوه بر این چیپ، گلکسی A کوانتوم به نوعی گلکسی A71 5G با یک نام دیگر است که این یعنی همان پردازنده اگزینوس 980، نمایشگر ۶.۷ اینچی +FHD با فناوری سوپر امولد و دوربین سلفی درون نمایشگر در این گوشی نیز حضور دارد. در واقع به جز این چیپ، هیچ تفاوت دیگری را بین این محصول و گلکسی A 71 5G مشاهده نخواهید کرد.

این چیپست امنیت برنامه‌های مختلف مانند SK Pay، T ID Login و Initial را افزایش می‌دهد. Initial یک سرویس بلاکچین صدور گواهینامه الکترونیکی موبایل است که برای صدور و ارسال گواهینامه‌های شخصی بدون نیاز به بازتولید نمونه فیزیکی کارایی دارد.

منبع
gsmarena
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا