نرم افزار و اینترنت

ویژگی های بخش Accessibility در تنظیمات ویندوز 10 آپدیت می شود

مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام کرده است که قصد دارد تغییراتی روی بخش Accessibility ویندوز ۱۰ به‌منظور بهبود بیشتر آن، اعمال کند. در بین تغییرات اعمال‌شده توسط مایکروسافت می‌توانیم به راحت‌تر دیده‌شدن مکان‌نمای متن (همان خط عمودی که به‌هنگام تایپ کردن ظاهر می‌شود) اشاره کنیم.

در گذشته، شما می‌‌توانستید ابعاد و رنگ بندی موس را در ویندوز تغییر دهید. مایکروسافت اکنون به شما اجازه خواهد داد همین تغییرات را روی موس متن اعمال کنید. به این ترتیب شما قادر خواهید بود این آیکون را بهتر در میان متن تشخیص دهید. ابزار Magnifier ویندوز ۱۰ همچنین قرار است میزبان قابلیت تبدیل متن به گفتار شود که می‌ تواند متون را در مرورگر های وب و اپلیکیشن‌ های متنوع شامل مایکروسافت اج، گوگل کروم، فایرفاکس، ورد، اوت ‌لوک و پاورپوینت بخواند.

برای عملی ‌شدن این امکان، ابزار Magnifier به گزینه‌هایی جدید برای کنترل پخش محتوای چندرسانه‌ای مجهز خواهد شد. درنهایت به ابزار اسکرین ریدر داخلی ویندوز یعنی Narrator می‌رسیم که قرار است با بهبودهایی مواجه شود. ابزار Narrator به کاربران امکان می‌دهد بدون دیدن صفحه به استفاده از ویندوز بپردازند. مایکروسافت می‌گوید از این پس هنگام تغییر وضعیت قسمت‌های مختلف ویندوز، Narrator به‌جای خواندن کل متن آن قسمت، تنها صدایی کوتاه پخش می‌کند.

منبع
theverge
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا