سخت افزار

سامسونگ از تراشه اگزینوس 880 با پشتیبانی از 5G رونمایی کرد.

سامسونگ از یک تراشه جدید با نام اگزینوس 880 برای اسمارت‌فون‌های میان‌رده رونمایی کرد. این تراشه 8 هسته‌ای بر پایه فرآیند 8 نانومتری FinFET طراحی شده و مجهز به مودم 5G یکپارچه است. چیپست Exynos 880 5G از دو هسته‌ی بزرگ A77 با سرعت پردازش 2 گیگاهرتز و 6 هسته‌ی کوچک A55 با سرعت پردازش 1.8 گیگاهرتز استفاده می‌کند. هسته‌ گرافیکی این چیپست نیز از نوع Mali-G76 MP5 بوده و از تکنولوژی‌های گرافیکی مدرن، پشتیبانی می‌کند.

چیپست Exyno 880 از پهنای باند 6 گیگاهرتزی با سرعت آپلود 1.28 گیگابیت بر ثانیه و و سرعت دانلود 2.55 گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌کند. این چیپست همچنین با استفاده از تکنولوژی ارتباط دو گانه‌ی E-UTRA-NR، قادر به ترکیب دو اتصال 4G و 5G است. پردازنده سیگنال تصویر (ISP) به‌کارگیری شده در تراشه اگزینوس 880 از 1 دوربین منفرد با حداکثر رزولوشن 64 مگاپیکسل یا دوربین‌های دوگانه 20 مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. البته ISP مذکور از پیکره‌بندی دوربین سه‌گانه نیز پشتیبانی خواهد کرد.

همچنین تراشه فوق از قابلیت ضبط ویدیوهای 4K با سرعت 30 فریم برثانیه نیز برخوردار است. فرآیند رمزنگاری و رمزگشایی ویدیوهای 4K با کلیه کدک‌های محبوب نظیر H.265، H.264 و VP9 قابل انجام است. واحد پردازش عصبی (NPU) یکپارچه و پردازنده سیگنال دیجیتال (DSP) برای پردازش هرچه سریع‌تر اعمال مرتبط با هوش مصنوعی سایر امکانات کلیدی تراشه اگزینوس 880 را تشکیل می‌دهند.

از سایر ویژگی‌های این چیپست می‌توان به پشتیبانی از رم LPDDR4x، حافظه‌ی eMMC 5.1، بلوتوث 5.0، رادیوی FM، وای فای 5 و اتصال USB-C اشاره کرد. این گوشی در حال حاضر در مرحله‌ی تولید انبوه قرار دارد و قرار است برای اولین بار، با گوشی Vivo Y70s به بازار عرضه شود. علاوه بر این گوشی، سامسونگ از این چیپست در سایر گوشی‌های میان رده‌ خود استفاده خواهد کرد.

منبع
gizchina
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا