اپل به تازگی بروزرسانی سیستم عامل macOS 10.15.5 را برای دستگاه های سازگار منتشر کرده که قابلیت های همچون بهبود سلامتی باتری و گزینه های جدید فیس تایم را به همراه دارد.

باتری های لیتیوم، مانند مورد مک بوک، به مرور زمان، روال کند شدن را طی میکنند و این بدان معناست که با بزرگتر شدن رایانه معمولاً شروع به شارژ کمتری می کنند. در همین راستا، ویژگی جدید Battery Health یا سلامتی باتری اپل در مک اواس به گونه ای طراحی شده که روند کند شدن پیری باتری را کاهش داده تا باتری شما در مدت زمان بیشتری شارژ بیشتری داشته باشد.

ویژگی جدید Battery Health به طور پیشفرض در مک بوک های جدید با آپدیت macOS 10.15.5 فعال می شود یا اینکه اگر از مک بوک های قدیمی با پشتیبانی از تاندربولت استفاده می کنید، با ارتقا دادن سیستم عامل خود به این نسخه، گزینه جدید فعال خواهد شد. (مک بوک پرو معرفی شده در سال 2016 به بعد یا مک بوک ایر معرفی شده از سال 2018 به بعد)

از سوی دیگر، گزینه های جدید فیس تایم در مک اواس 10.15.5 شامل امکان خاموش کردن ویژگی های در گروه تماس های فیس تایم، نظیر تغییر اندازه پرتره اسپیکر فعلی را فراهم می آورد، افزودن کنترل هایی برای بهتر کالبیراسیون Pro Display XDR و رفع برخی باگ ها می شود.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *