سونی امروز از دوربین کامپکت جدیدش با نام ZV-1 رونمایی کرده که یک گزینه مناسب برای تولیدکنندگان محتوا و ولاگرها می باشد. این دوربین شبیه به سری RX100 بوده، اما برای فیلمبرداری بیشتر بهینه شده است. محصول جدید سونی از سنسور 20.1 مگاپیکسلی Exmor RS CMOS بهره می برد. سونی از یک لنز 70-24 میلیمتری موجود در RX100 در این دوربین جدید استفاده کرده که دیافراگم بازتری f1.8-2.8 را ارائه می دهد.

همچنین دوربین ZV-1 دارای فیلترهای داخلی ND بوده که باعث می‌شود عکاسی و فیلم‌برداری در نور آفتاب، ساده‌تر باشد. لنز جدید و اضافه شدن ND، از ویژگی‌هایی بودند که در RX100 V شاهد بودیم اما بعد از آن در دو نسل بعدی حذف شدند. به علاوه این دوربین توانایی فیلم برداری 4K با سیستم فوکوس خودکار فوق‌العاده را بدون نیاز ترکیب کردن 24 یا 30 فریم برثانیه را دارد. همچنین شما می توانید فیلم های اسلوموشن با نرخ 240 یا 480 یا 960 فریم برثانیه ثبت کنید. این دوربین سیستم تثبیت کننده دیجیتال و اپتیکال داشته و از قابلیت فیلم برداری تایم لپس و پشتیبانی از HLG, S-Log3, and S-Gamut3.Cine بهره می برد.

سونی برای این دوربین یک حالت فوکوس خودکار جدید در نظر گرفته که مخصوصا ولاگرها عاشق آن خواهند شد. درواقع روی بدنه دوربین یک دکمه قرار گرفته و کاری که انجام می‌دهد، Background Defocus نام گرفته است. این ویژگی به صورت خودکار دیافراگم لنز را تا جای ممکن باز می‌کند تا پشت سوژه بلور شود و افکت بوکه ایجاد شود. درواقع فرقی ندارد که دیافراگم لنز را روی چه عددی تنظیم کرده‌اید، به محض فشردن دکمه Bakcground Defocus، دیافراگم در بازترین حالت خود قرار می‌گیرد و دیگر تنظیمات هم به نسبت تغییر می‌کنند.

ویژگی دیگر که برای سیستم فوکوس خودکار این دوربین در نظر گرفته شده، Product Showcase نام دارد. یوتوبرهایی که می‌خواهند با این دوربین محصولی را در دست خود نشان دهند و آن را جلوی دوربین بیاورند، عاشق این ویژگی خواهند شد. در این حالت دیگر دوربین به صورت خودکار فقط به دنبال چهره نمی‌گردد تا روی آن فوکوس کند و به محضی که محصولی جلوی دوربین قرار بگیرد، به سرعت روی آن فوکوس می‌کند.

[aparat id=’5eZfz’]

از سوی دیگر، روی این دوربین میکروفون های سه تایی در بالای دوربین و بادگیر میکروفون اضافه شده است. همچنین به یک چراغ قرمز در جلوی دوربین مجهز شده که که به کاربر نشان می‌دهد آیا دوربین در حال فیلم‌برداری است یا خیر. همچنین سونی دکمه ضبط ویدیو را هم بزرگتر کرده و در لبه بالایی دوربین قرار داده است. از دیگر مشخصات این دوربین می توان به اضافه شدن گریپ بزرگ‌تر به دوربین و اضافه شدن Multi-Interface Shoe به بالای دوربین برای اتصال میکروفون جداگانه یا لوازم جانبی دیگر اشاره کرد. این دوربین از ۲۲ خرداد ماه و با قیمت ۷۹۹ دلار عرضه خواهد شد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *