دولت انگستان اخیرا اعلام کرده که تصمیم دارد بزرگترین نیروگاه خورشیدی را در انگستان راه اندازی کند. طبق گفته گاردین، پارک خورشیدی Cleve Hill از 880،000 پنل خورشیدی تشکیل شده که ظرفیت آن 350 مگاوات است.

این پارک خورشیدی قرار است در منطقه Faversham, Kent که حدود 60 مایل (96 کیلومتر) جنوب شرقی لندن بوده. احداث شود. پارک خورشیدی Cleve Hill شامل ماژول های فوتوولتاژیک، ذخیره سازی انرژی و زیرساخت های توسعه مرتبط می باشد. توسعه دهندگان در وب سایت Cleve Hill گفتند که انرژی خورشیدی تولید شده به انگلیس کمک می کند تا از انتشار کربن خالص در سال 2050 به صفر برساند.

از آنجا که ظرفیت کارخانه بیش از 50 مگاوات است، به عنوان “پروژه زیرساخت های قابل توجه در سطح ملی” شناخته می شود و مجبور به انجام یک فرآیند درخواستی متشکل از مرحله بازبینی و جلسات عمومی شد. در حالیکه Cleve Hill بزرگترین نیروگاه خورشیدی در انگلستان است، اما در مقایسه با سایر نیروگاه های خورشیدی در سطح جهان هنوز نسبتاً اندک است.

بزرگترین نیروگاه خورشیدی در اروپا، کارخانه نعز دو بالبوا در اسپانیا، دارای 1.4 میلیون صفحه خورشیدی و ظرفیت کلی 500 مگاوات است. نور ابوظبی در امارات بزرگترین کارخانه خورشیدی منحصر به فرد در جهان است که دارای 1.18 گیگاوات ظرفیت اوج و 3.2 میلیون پنل می باشد.

سهام:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *